40355
14:30 14.092017

Автомобільний євробунт: що чекати власникам авто на іноземних номерах?

Життя 16691

Ситуація з «євробляхами» назріла і вибухнула. Минулого тижня Україну сколихнула хвиля протестів водіїв на єврономерах. Тисячі власників нерозмитнених авто з’їхалися в Київ, аби можновладці їх нарешті почули. Для цього вчергове здійняли чималий галас під стінами парламенту.

1

Авто на іноземних номерах заполонили українські дороги. Експерти навіть збилися з ліку – точну кількість цих машин уже й підрахувати важко.

За інформацією Державної фіскальної служби, понад 63,9 тисячі автомобілів з іноземною реєстрацію знаходяться на території України незаконно. За неофіційними даними, кількість транспортних засобів на «єврономерах» в нашій країні перевищує півтора мільйона.

Те, що українці знаходять лазівки в законодавстві, аби провезти автомобілі на іноземних номерах для постійного користування в Україні, не дивує. Бо за кордоном можна купити хорошу автівку, яка була в користуванні, усього за кілька тисяч доларів. Проблема криється в тому, що спокійно та легально їздити на ній удома постійно не можна. Переоформити на себе авто законодавчо ніяк не вдасться. Довіреності, які пропонують фірми-посередники, теж не надійний варіант. Адже, якщо раптом авто вилучать, довести юридично, що ви власник, майже неможливо. Утім люди йдуть на ризик, бо економія виходить суттєва.

Експерти звертають увагу на те, що відповідальність водія на єврономерах дуже примарна. Адже після ДТП знайти автівку складно. З іншого боку, власники таких машин хочуть, аби все було легально.

Тож вимоги протестувальників конкретні: змінити закони так, щоб уможливити реєстрацію своїх авто за прийнятною ціною.

«Ми вимагаємо в Президента як гаранта Конституції не застосовувати тиск на власників транспортних засобів на єврономерах, а в уряду – розробити законопроект, у якому має бути або єдиний збір на рівні 500 доларів для розмитнення авто, або тільки ПДВ і мито, без акцизу», – заявив один з організаторів пікету, керівник організації «Авто Євро Сила» Олег Ярошевич.

Однак незважаючи на акції протесту, проблема ні йоту не наблизилася до вирішення. Швидше, навпаки: ситуація все далі заходить у глухий кут.

Попередньо мітингувальники анонсували, що акція буде безстроковою. Утім після двох днів пікету, які не обійшлися без сутичок із правоохоронцями, учасники заходу оголосили про його завершення.

Незважаючи на те, що сьогодні в Україні гостро стоїть питання автомобілів на іноземній реєстрації, влада не поспішає його вирішувати. Навіть більше, цього разу урядовці мають намір призупинити навалу автомобілів на єврономерах. Принаймні так заявила представник Президента в парламенті, народний депутат Ірина Луценко в ефірі одного з телеканалів. За її словами, у найближчі три місяці планується прийняття закону, що забороняє в’їзд автомобілів з іноземною реєстрацією в Україну.

«Ми повинні до листопада прийняти закон, який заборонить в’їжджати, тобто ми припиняємо цю навалу», – сказала Ірина Луценко, додавши, що одночасно буде введено мораторій на перевірки власників авто з іноземною реєстрацією. Надалі буде розроблений компромісний законопроект щодо розмитнення авто із-за кордону.

А поки тривали дебати, як правильно вчинити з автомобілями на єврономерах, у ЗМІ з’явилась інформація про так званий крок назустріч «пересічникам». Ідеться про те, що автомобілі на єврономерах можна буде розмитнити за €1 тисячу. Про це розповіла голова Комітету Верховної Ради з питань податкової та митної політики Ніна Южаніна.

Утім одразу після такої заяви «Авто Євро Сила», яка проводила акції в центрі Києва за легалізацію автомобілів з європейської реєстрацією, зазначила, що не має ніяких домовленостей із владою. Відповідне повідомлення опубліковане на її сторінці у «Facebook». Активісти назвали фейком заяву Ніни Южаніної про те, що «Авто Євро Сила» пішла на компроміс.

Тож питання залишається відкритим. Законодавці, здається, керуються принципом: як не своє, то ніяке. Не бажаєте їздити на вітчизняному автопромі, то платіть усі мита і збори як годиться. Тим паче, що в чиновників з цим немає жодних проблем. Адже більшість з них їздить на дорогих елітних авто. То й виходить, що можновладці вже який рік поспіль «б’ються з вітряками», намагаючись урегулювати ситуацію з євроавтомобілями.

Тому зараз конче необхідне бажання влади йти на компроміс. Аби епопея з «євробляхами» нарешті закінчилася, потрібне ухвалення нормального законопроекту, щоб вівці залишилися цілими, а вовки – ситими.

Христина БІКЛЯН

telega
Підписуйся на наш телеграм канал!

Підпишись на наш телеграм канал де кожна новина виводиться відразу після публікації. Будь першим у курсі подій.

Підписатися
Слідкуйте за нами у соцмережах
Новини
В Ужгороді вшанували пам’ять жертв Чорнобильської катастрофи
19:16
Закарпатський молитовний сніданок: за Україну і її захисників
19:06
Історик Володимир Фенич про «Іменний довідник священників історичної Мукачівської греко-католицької єпархії»
16:55
У Закарпатській обласній бібліотеці провели перше засідання книжкового клубу
16:44
У Мукачеві виявили чоловіка, який перевозив вантаж без відповідних документів
16:30
Харків’янка ходить по цвяхах і рятує закарпатців від стресу
15:25
В обласному центрі Закарпаття вшанували 38 роковини Чорнобильської трагедії
15:09
На Закарпатті затримали групу озброєних зловмисників, які в масках увірвалися до будинку пенсіонерки, звʼязали її та вимагали гроші
14:58
Закарпатські ватерполісти серед призерів всеукраїнських змагань
14:11
У Великій Доброні відкрили 58-й Тиждень угорської рідної мови
13:51
Всі новини