37845
12:57 7.082017

Туристичний ретро-потяг здійснив свій перший рейс Боржавською вузькоколійкою

Життя 7188

imgpsh_fullsize

Із вітерцем та під автентичні українські пісні здійснив свій перший рейс туристичний ретро-потяг. Курсуватиме він історичною гілкою залізниці – Боржавською вузькоколійкою.

На першому етапі поїзд поєднав Берегівський та Виноградівський райони, а за тиждень додасться ще одна вузлова станція – в Іршаві. Уся протяжність маршруту становить майже 100 кілометрів.

Туристів потяг возитиме у вихідні та святкові дні, а в будні – місцевих селян.

На Закарпаття ретро-паровоз прибув із Кіровоградщини. А разом з ним – і команда машиністів із Гайворона на чолі з Омеляном Свидруком, який працює на залізниці ще з 90-х років.

2

«Паровози серії «ГР» виготовлялися в Німеччині з 1947 по 1956 рік у рамках репарації Радянському Союзу. На сьогодні в Україні збереглося всього кілька справних паровозів ГР. Кілька з них установлені в різних містах як пам’ятники. Конкретно цей паровоз курсував у Гайвороні. Поки що він працює нормально, а як покаже себе з часом, будемо бачити», – розповідає пан Омелян.

Офіційно відкрив подію голова Закарпатської ОДА Геннадій Москаль з радником міністра інфраструктури України Себастьяном Тролле, перерізавши червону стрічку перед входом у вагони.

«Задум цього проекту туристичний. Узагалі плануємо запустити два поїзди: один їздитиме в напрямку Виноградів – Іршава, інший – Іршава – Кушниця. Вагони надасть нам Швейцарія. Хочемо ще знайти вагон-ресторан, аби зробити в ньому дегустаційний зал. Тобто туристи матимуть змогу по дорозі скуштувати кращі вина Закарпаття. Курсуватиме туристичний потяг до 1 жовтня, – зазначив Геннадій Москаль. – Головна мета спільного проекту Міністерства інфраструктури України за підтримки Закарпатської облдержадміністрації разом із партнерами з Німеччини та Швейцарії «Історичний потяг на Боржавській вузькоколійці» – популяризація Боржавської вузькоколійки як унікального туристичного об’єкта. Хочемо театралізовано показати історію Закарпаття протягом різних історичних періодів».

3

За словами радника міністра інфраструктури України Себастьяна Тролле, у Європі подібні туристичні проекти дуже успішні. Узагалі ретро-потяг має всі шанси стати добрим поштовхом для розвитку туризму та економіки в регіоні.

«Я підтримую розвиток цього спільного європейського проекту. Ми зробимо все можливе, аби вузькоколійка успішно працювала. Наступного року плануємо запустити ще один поїзд до Кушниці. Кажуть, що тисяча туристів, які приїжджають у регіон, створюють 40 робочих місць. Хочу зазначити, що подібні вузькоколійки в Австрії, Швейцарії, Німеччині привозять на рік мільйон туристів. До речі, 18 років тому в Румунії запустили подібний проект, а зараз там настільки розвинений туризм, що не вистачає місць у готелях. Дуже хочемо, аби так було й на Закарпатті», – наголосив Себастьяна Тролле.

4

Від першої поїздки на ретро-потязі під запальні українські пісні, танці та театралізоване дійство солдатів пасажири отримали масу задоволення. А туристи від такої атмосфери були просто у захваті. За вікном змінювалися мальовничі пейзажі, а всередині поїзда панувало справжнє свято. Сподіваємося, що ретро-потяг дійсно стане успішним туристичним проектом на Закарпатті. Тож у добру путь!

Христина БІКЛЯН, фото автора

Відео: Дмитро МИСЬ

telega
Підписуйся на наш телеграм канал!

Підпишись на наш телеграм канал де кожна новина виводиться відразу після публікації. Будь першим у курсі подій.

Підписатися
Слідкуйте за нами у соцмережах