Іштван Черничко: Закарпатський угорський інститут розширювався та зміцнювався
Керівництво та педагогічний колектив Закарпатського угорського інституту ім. Ференца Ракоці ІІ (ЗУІ) протягом 25 років працює над тим, аби надати якісну освіту молодим угорцям Закарпаття, які бачать своє майбутнє в рідному краї і прагнуть тут продовжувати навчання. Підсумки роботи інституту за минулий рік підбив ректор вишу Іштван Черничко.
– Оцініть та розкажіть про роботу Закарпатського угорського інституту ім. Ференца Ракоці ІІ в 2021 році.
– 2021 рік був насиченим, сталося чимало всього, але, щоб усе перерахувати, не вистачить і спеціального випуску газети. Важливо, наприклад, що інститут цього року відзначив 25-річчя заснування. Фаховий коледж ЗУІ переселився у нову будівлю, новий кампус отримала і кафедра філології, що не лише розширило навчальну площу закладу, а й значно збільшило кількість місць у гуртожитку. Наші співробітники отримали 14 службових квартир. Я можу продовжувати перераховувати ще певні розширення, але, мабуть, найважливіше, що інститут зміцнився як професійно, так і щодо інфраструктури.
– З якими показниками закінчився рік за кількістю вчителів та учнів?
– У 2021 році ми оголосили набір на 12 спеціальностей бакалаврату та 7 магістратури. Порівняно з 2020 роком кількість бажаючих вступити до нашого навчального закладу цього року збільшилася більш ніж на двісті, кількість першокурсників, як і загальна кількість студентів, також зросла порівняно з минулим роком. Загалом 987 студентів розпочали 2021/2022 навчальний рік для здобуття освітнього рівня бакалавр та магістр, ще 341 студент – на п’яти спеціальностях Фахового коледжу. У Центрах професійної освіти ім. Еде Егана у Великій Доброні та Пийтерфолво навчається 335 студентів. Кількість викладачів із науковим ступенем зросла з 59% до 63%, за рік Міністерство освіти і науки України затвердило 12 доцентів і 1 професорське звання штатних викладачів коледжу.
– Як на роботу інституту цього року вплинули карантинні обмеження, спричинені епідемією коронавірусу?
– Коли це було обов’язковим через правила, ми, звісно, також працювали на дистанційному навчанні. Це був вимушений крок. Коли ж з’явилася можливість продовжити очне навчання, ми віддали перевагу йому. Звісно, це можна було зробити лише за умови практично стовідсоткового рівня вакцинації наших працівників, водночас і частка вакцинованих студентів поступово збільшується. Набагато ефективніше, коли викладач і студент зустрічаються безпосередньо і можуть обговорити навчальну програму, проблеми, що виникають, дивлячись один одному в очі. І, звісно, суспільне життя також не проводиться в Інтернеті, особисті зустрічі та час, проведений разом, дуже важливі для розвитку дружби чи студентського кохання. Поки епідеміологічні показники дозволяють, ми будемо проводити очне навчання.
– Розкажіть про весняний семестр 2021/2022 навчального року в інституті.
– Що буде у весняному семестрі та що нас чекає наступного року, залежить від багатьох факторів.
Триває акредитація трьох напрямків магістратури, працюємо над запуском навчання за новими спеціальностями на всіх рівнях: у професійному навчанні, фаховому коледжі, на бакалавраті та магістратурі. Незабаром ми офіційно оголосимо, які нові напрямки та спеціальності запроваджуємо з наступного навчального року, тому прошу читачів тижневика стежити за новинами та читати газету, адже про це ми, звісно, будемо повідомляти і тут, у вашому виданні.
Крістіан Копінцу/Kopinczu Krisztián/Kárpátalja hetilap
Підпишись на наш телеграм канал де кожна новина виводиться відразу після публікації. Будь першим у курсі подій.
Підписатися