Щойно виданий альбом «Адальберт Ерделі. Шаржі» презентували сьогодні в Ужгороді в Закарпатському обласному художньому музеї ім.Й.Бокшая
Як зазначив мистецтвознавець Михайло Сирохман, це – одна з граней історії Ужгорода, його облич, якими з гумором бачив їх видатний закарпатський художник.
Книгу видало видавництво Олександри Гаркуші й пані Олександра на урочистостях сьогодні відзначила, що шаржі і карикатури мають дуже велику силу й давню та цікаву історію, а українські шаржисти регулярно завойовують перші премії на міжнародних конкурсах.
Заступник начальника управління культури Закарпатської ОДА Ілдіко Молнар підкреслила, що шаржі – одна з не зовсім відомих граней доробку великого Ерделі, а ректор Закарпатського художнього інституту Іван Небесник зауважив, що творчість цього видатного закарпатського митця ще далеко не вивчена і недостатньо оцінена.
Заступник міського голови Ужгорода Олександр Білак подякував усім, хто зробив дуже велику роботу для того, щоб малюнки Ерделі, а зроблені вони переважно олівцем на невеличких і випадкових клаптиках паперу, збереглися і змогли побачити світ у презентованому сьогодні виданні. Одним із них є ужгородець Михайло Фединишинець, який колись придбав колекцію шаржів у вдови художника і, як сьогодні відзначали, «правильно нею розпорядився».
Виступаючі на презентації згадували про діяльність Адальберта Ерделі, зокрема й те, що закарпатського митця, коли той в середині 1920-х років жив у Мюнхені, запросили малювати шаржі й карикатури для найбільшої газети Німеччини і він був автором шаржів, у тому числі, на Гітлера, засудженого в 1924 році за державну зраду.
Як відомо, насамперед Адальберта Ерделі та Йосипа Бокшая пов’язують із терміном «закарпатська школа живопису», інформує відділ інформаційної роботи Ужгородської мііської ради.
Підпишись на наш телеграм канал де кожна новина виводиться відразу після публікації. Будь першим у курсі подій.
Підписатися