Ретро-паровоз вже незабаром розпочне курсувати на Боржавській вузькоколійці
Сьогодні, 1 серпня, відбулася зустріч радника міністра інфраструктури України Себастьяна Тролле і директора департаменту інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю Закарпатської ОДА Ярослава Галаса щодо запуску ретро-паровозу ГР-280 на Боржавській вузькоколійці. В кінці цього тижня історичний потяг вирушить у свій перший рейс.
Пілотний проект під назвою «Історичний потяг на Боржавській вузькоколійці» створений Міністерством інфраструктури України за підтримки Закарпатської облдержадміністрації спільно з партнерами з Німеччини та Швейцарії.
Боржавська вузькоколійка має загальну протяжність у 97 кілометрів, у її складі 87 мостів через гірські ріки і потічки. Пілотний маршрут матиме протяжність біля 20 кілометрів від Виноградова до Хмільника. Планується, що туристичний ретро-паровоз долатиме цю відстань за 3 години.
Ярослав Галас зазначив, що в подальших планах є відновлення всього маршруту Боржавської вузькоколійки та продовження його до міста Іршава. Для повної реконструкції потрібно 164 млн грн, які на жаль не осилить обласний бюджет.
Себастьян Тролле автор проекту, зазначив, що головна мета проекту – популяризація Боржавської вузькоколійки, як унікального туристичного об’єкта.
«Ідея цього проекту народилася багато років тому. Ми вважаємо, що в рамках євроінтеграції це чудова ідея, адже у Німеччині, Австрії, Швейцарії й інший країнах Європи є багато вузькоколійок, які приваблюють величезну кількість туристів. Так, найбільша вузькоколійна залізниця у Німеччині щороку перевозить близько 1,1 мільйона туристів. У цілому, це перший в Україні туристичний потяг на вузькоколійній залізниці. Більше того, він перший і серед країн СНД. Наразі проект триватиме тільки місяць», – розповів Себастіан Тролле.
Продовження проекту планується у 2018 році, а повна реалізація протягом 5 років. Протягом цього часу Швейцарія надасть Україні 3 пасажирські та 3 грузові ретро-паровози.
Заплановано, що ретро-паровоз курсуватиме по вузькоколійці протягом серпня щоп’ятниці й щосуботи, здійснюючи по два рейси щодоби. Варто додати, що для заправки паровозів потрібно 5 кубічних метрів води, а вартість одного рейсу обійдеться у 18 тисяч гривень.
Вікторія КОПИНЕЦЬ
Підпишись на наш телеграм канал де кожна новина виводиться відразу після публікації. Будь першим у курсі подій.
Підписатися