138337
12:37 1.112022

На Берегівщині навчальний центр «Матіас Корвінус Колегіум» організував семінар для педагогів

Життя 4043

Берегівська філія Навчального центру «Матіас Корвінус Колегіум» (МСС) уперше організувала конференцію для педагогів. Захід відбувся на базі готелю «Гелікон» у селі Яноші неподалік міста Берегова. У конференції взяли участь близько 150 педагогів із 48 навчальних закладів Закарпаття.

Як повідомила керівниця берегівської філії Беата Добша, заклад займається підтримкою обдарованих учнів уже близько 30 років, а першу закордонну філію МСС відкрили в Берегові. «Ми також хотіли долучитися до багаторічної традиції Навчального центру проводити семінари для педагогів, тож організували перший такий тренінг і сподіваємося, що він стане традиційним у нашому краї», – повідомила Беата Добша. За її словами, важливо, що в нинішній непростій ситуації закарпатські педагоги мають можливість одержати професійну підтримку.

У рамках конференції викладач МСС Акош Петл, зокрема, виступив із презентацією на тему цифрового самозахисту й розповів педагогам, наскільки серйозний вплив мають екрани та монітори на розвиток мозку підлітків. «Потрібно збагачувати знання й розуміти певні маніпулювання економікою, системою охорони здоров’я, технологіями, які стоять за соціальними мережами. Слід відтерміновувати якомога далі використання дітьми ґаджетів. Важливо, щоб до 14 років перед ними не було ніяких екранів, а щонайменше до 16 вони не користувалися соціальними мережами. Адже може виникнути залежність як від соцмереж, так і відеоігор або ж порно. Усе це підтверджують міжнародні дослідження», – зазначив фахівець.

Головним спікером заходу стала Емеке Багді, професійна психологиня, котра розповіла, як не втратити рівновагу в певних ситуаціях.

Після презентації ми поспілкувалися з професоркою, зокрема, про душевні процеси, викликані війною, та їхнє лікуванням.

‒ Темою вашого виступу було як не втратити рівновагу та надію. На вашу думку, як закарпатські угорці можуть спрямувати навантаження в позитивне русло з психологічної точки зору?

‒ Мета моєї лекції полягала в тому, щоб представити позитивні меседжі психології. Ті корисні методи, які є доступними для кожного. Якщо ми зрозуміємо, що функціонування нашого тіла – це диво, то матимемо змогу компенсувати й подолати неминучі фактори стресу власними силами. Для цього не потрібні спеціальні навички, нам просто слід знати, які внутрішні перемикачі треба натискати. Співпраця та допомога є справжніми дивами. Психологія довела, що наша імунна система працює краще, коли ми допомагаємо іншим. Адже якщо ми даємо щось іншій людині, то отримуємо таку вдячність, яка змушує краще працювати захисні функції нашого організму. Коли ми допомагаємо іншій людині, діє велика сила. Це механізм, який записаний у нашій підсвідомості, у сценарії нашої нервової системи. Якщо ми обіймаємо іншу людину з любов’ю, показуємо близькість і любов, починають працювати гормони, які покращують самопочуття.

Що б не відбувалося зовні, у навколишньому світі, якщо ми виражаємо взаємну підтримку й любов у колі родини, колегіальних стосунках, щодо дітей, то отримуємо лише позитив. Будьмо смиренно толерантними одне до одного, бо ніхто з нас не є вищим за іншого. У всіх нас однакові біди. Як казав Пауль Вацлавік: «Кожна людина – унікальна зірка у Всесвіті, немає двох однакових людей». Конфліктами можна керувати. Маємо шліфувати, координувати, тоді зможемо створити мир.

‒ Зараз на Закарпатті у всіх є певне почуття страху. Як його подолати?

‒ Розділення навантаження – половина навантаження. Якщо ми поговоримо про нього одне з одним, це значно допоможе. Співпраця – надзвичайно позитивна сила, тому що сили плюсуються. Я рекомендую розповідати про свої проблеми навіть у невеликих групах.

‒ Згадаймо і про повітряні тривоги. Адже з цим щодня доводиться стикатися і дітям, і вчителям, кожному. Як педагог може допомогти дітям у цьому питанні?

‒ Я раджу зібрати від кожного малюнок на тему повітряної тривоги. Нехай учитель подивиться, у кого які почуття це викликає. Після цього, побачивши колективний настрій у класі, уже можна подумати, як обговорити цю тему. Вважаю марним читати в класі лекцію про повітряні тривоги. Краще використовувати ігри-фантазії. Наприклад, якби ти мав заспокоїти свого брата, що б ти йому сказав? Дітей потрібно рухати, але через фантазійні ігри. Це може трохи допомогти їм пройти через ці труднощі, щоб вони не ставали тривожними.

(Ve/Kárpátalja hetilap)

telega
Підписуйся на наш телеграм канал!

Підпишись на наш телеграм канал де кожна новина виводиться відразу після публікації. Будь першим у курсі подій.

Підписатися
Слідкуйте за нами у соцмережах