В честь 25-річчя Незалежності України в Ужгороді відкрили дитячу залізницю
В середу, 24 серпня, урочисто відкрили відремонтовану дитячу вузькоколійку. Свято розпочалося з гімну України та підняття державного прапора. Таку почесну місію довірили дітям залізничників Кічун Євгену та Бороховській Валерії.
Виконувач обов’язків начальника регіональної філії «Львівська залізниця» Іван Груник розповів, що для відновлення дитячої залізниці залізничники доклали багато зусиль. Адже колись її відкрили саме в серпні і було б дуже символічним зробити це знову саме на День Незалежності України.
«Сподіваємося, мешканці міста Ужгород із задоволенням будуть проводити тут свій вільний час», – додав Іван Груник.
За вагомий особистий внесок у розвиток залізничної галузі та з нагоди 25-ої річниці незалежності України керівництво Львівської залізниці нагородило відзнакою за самовіддану працю Геннадія Москаля – колишнього залізничника, а зараз голову Закарпатської ОДА. Адже він теж колись працював на залізниці – помічником машиніста. Також, грамоти отримали ще четверо залізничників, що всебічно допомагали у ремонті дитячої залізниці.
Геннадій Москаль привітав всіх зі святом та таким довгоочікуваним відкриттям дитячої залізниці. Також, він розповів, що наступні декілька днів залізниця працюватиме безкоштовно і на ній зможуть покататися всі бажаючі.
Екскурс в історію
Будувати дитячу залізницю почали у 1945 році молоді ужгородці і вже через два роки, у серпні 1947 року її офіційно відкрили саме в день залізничника. Вона є єдиною вузькоколійною, яка простягається вздовж річки. Тупиковий шлях завдовжки 1,1 км простягнувся по берегу річки Уж в центрі міста від колишньої Ужгородської синагоги (тепер органний зал) до східної частини Ужгородського ботанічного саду. Тоді функціонували 2 дерев’яні вагони, які потім змінили цільнометалеві. На дорозі існували дві станції «Сталінська» і «Парк». Після розвінчання культу особи Сталіна станція «Сталінська» була перейменована на «Піонерську». Тоді ж дорогу обладнали напівавтоматичним блокуванням.
Кілька поколінь ужгородських дітей тут проводили своє дозвілля – «працювали» провідниками, кондукторами, черговими, вживалися у роль залізничників.
У 1997 році станція «Піонерська» змінила свою назву на «Молодіжну». Відтоді на дорозі працюють тепловоз ТУ2-018 і два вагони ПВ51.
А починаючи з 2010-го залізниця взагалі не функціонувала, вона потребувала значного ремонту. Але зусиллями адміністрації області та міста на Ужгородській дитячій залізниці почалися ремонтні роботи, а 1 червня вона отримала робочий локомотив.
Зараз потяг вміщає в себе 80 пасажирів та перевозитиме пасажирів від станції позаду обласної філармонії до парку «Підзамковий».
Вікторія КОПИНЕЦЬ
Підпишись на наш телеграм канал де кожна новина виводиться відразу після публікації. Будь першим у курсі подій.
Підписатися