Закарпатський режисер поставив грузинську комедію в Києві
Ми звикли до того, що час від часу запрошені режисери ставлять вистави у закарпатських театрах. Тим приємнішим є зворотній досвід, коли наших режисерів запрошують на постановки за межі Закарпаття.
Найсвіжішим є приклад заслуженого артиста Михайла Фіщенка, який у лютому здійснив постановку в Київському академічному театрі українського фольклору «Берегиня». Театр спеціалізується на постановках, в яких велику увагу приділено саме народному співу та хореографії. Директор-художній керівник Ільїна Гінсицька вирішила урізноманітнити творчу палітру колективу ще й фольклором інших народів.
За підтримки Українського культурного фонду взялися до постановки найвідомішої грузинської комедії «Ханума» А.Цагарелі. Але оскільки «Берегиня» має свою специфіку, то замість загальновживаної музики Гії Кінчелі захотіли оздобити виставу народним мелосом грузинів. Для створення такого спектаклю запросили режисера Закарпатського муздрамтеатру Михайла Фіщенка, для якого це був перший досвід постановки поза стінами рідного театру.
Складність роботи полягала у вкрай обмеженому часі – місяць від знайомства з акторами і роздачі ролей – до прем’єри. Певна річ, що ужгородець хвилювався, адже вперше бачив людей, з якими довелося працювати в украй пришвидшеному темпі без права на помилку. Тим не менше вистава, в якій задіяно близько тридцяти чоловік на сцені з оригінальними грузинськими піснями та танцями, сприйнялася глядачами прихильно. За місяць «Весілля в Авлабарі» в театрі «Берегиня» вже показали сім разів.
Як зазначають критики, «по виставі помітно, що артисти стали більш впевненими в своїх силах саме як драматичні актори, адже до того вони були впевненими лише як вокалісти та танцюристи».
На думку народного артиста України, режисера і педагога Олексія Кужельного, прем’єра «Берегині» демонструє спорідненість сімейної обрядовості українського і грузинського народів, водночас вияскравлює у пам’яті своє рідне. Вся вистава — візерункова, весела, дотепна, урочиста і проста нашіптує глядачеві — кохання існує радістю його повсякчасного доведення.
Для самого Михайла Фіщенка це був не тільки безцінний режисерський досвід роботи в незнайомих обставинах, але й корисне творче спілкування з театральним світом столиці. Зокрема, над виставою разом із ним працювали – художниця Світлана Заїкіна з «Театру на Подолі» та хореограф Світлана Дядюн, яка співпрацює з Київським обласним муздрамтеатром.
Нині закарпатський режисер продовжує роботу в рідному театрі над виставою «Готель «Між двох світів» за п’єсою Еріка Шмідта, прем’єра якої запланована на малій сцені наприкінці цього сезону.
Олександр ГАВРОШ, завідувач літературно-драматичною частиною Закарпатського академічного обласного українського музично-драматичного театру імені братів Шерегіїв
Підпишись на наш телеграм канал де кожна новина виводиться відразу після публікації. Будь першим у курсі подій.
Підписатися