109342
15:59 11.012021

Ректор Закарпатського угорського інституту Степан Черничко: 2020 рік був цікавим та захоплюючим

Життя 3956

Ректор Закарпатського угорського інституту ім. Ференца Ракоці ІІ Степан Черничко дав інтерв’ю тижневику Kárpátalja.

– Як би ви оцінили 2020 рік з точки зору ЗУІ?

– Я працюю в Закарпатському угорському інституті ім. Ференца Ракоці ІІ з 1997-го, і до цього часу кожен рік був певним чином цікавим та захоплюючим, проте і 2020-й не став винятком. Наприклад, минулого року відбулась акредитація спеціальності «Облік і аудит» на рівні бакалавра й розпочалась акредитація спеціальностей «Англійська мова» та «Початкова освіта» на рівні магістра. Завдяки засновнику, президенту і, звичайно, меценатам нашого інституту ми передали кілька об’єктів, які покращать умови навчання. Досить багато наших викладачів здобули наукові ступені, і серед них не тільки кандидати, але й доктори наук. Ми обрали нових керівників кафедр, інститут повернувся до раніше звичної нам структури подвійного керівництва президент-ректор. Тож у 2020 році сталося багато чого, перерахувати все неможливо. Однак долю всього року однозначно визначила епідемія коронавірусу, у зв’язку з чим було запроваджено карантин не лише в нашому інституті, а й практично всюди у світі.

– Який вплив мали карантин та дистанційне навчання на діяльність інституту? Які зміни це спричинило порівняно з попередніми роками?

– Якщо не брати до уваги коротші та довші вимушені перерви, починаючи з березня, протягом 2020-го ми практично працювали в дистанційному режимі. Це створило проблеми не лише для студентів, а й викладачів. Бачити погляди тих, хто сидить в аудиторії, де можна безпосередньо взаємодіяти зі студентами, або брати участь у безособовій онлайн-освіті не одне й теж. Я ніколи не міг би подумати, що – нехай віртуально – у нашій робочій кімнаті чи вітальні одночасно «в гостях» перебуватиме така кількість студентів та колег. Бували випадки, коли в нас удома збиралася майже сотня інтернет-гостей. А коли ми з дружиною одночасно проводили заняття, один із нас пояснював матеріал у вітальні, а інший – у робочій кімнаті. Перед першими онлайн-лекціями я хвилювався більше, ніж на початку своєї кар’єри педагога. Боявся, що буде, якщо виявиться, що я не розбираюся в програмі, якою треба користуватися, або якщо раптом зникне Інтернет тощо. Зрештою до викладання та навчання онлайн звикли як викладачі, так і студенти. Однак це правда, що в цієї дещо незвичної форми освіти також є певні переваги. Сьогодні, наприклад, практично немає предметів, які б викладалися в інституті та не включали жодної цифрової програми. Матеріали лекцій, вимоги до семінару чи лабораторної роботи, модулі й тестові завдання – усе це доступне в цифровій формі, в Інтернеті. Ці навчальні матеріали стануть у пригоді й пізніше, коли, сподіваємося, ми всі повернемося до нормального життя. Особисто я ні в якому разі не проти, щоб заради однієї-двох годин нарад або зустрічей мені не треба було поспішати до Києва чи Будапешта, а замість того ми могли б обговорювати наші злободенні питання в онлайн-режимі. І хоча я люблю подорожувати, усе одно дуже сподіваюся, що навіть після пандемії ми матимемо можливість проводити принаймні деякі консультації та обговорення в Інтернеті.

– З якими даними щодо кількості студентів та викладачів інститут закрив 2020 рік?

– На рівні бакалаврської програми ми пропонуємо навчання за 12 спеціальностями, а на магістерській – 7 навчальних програм. Що стосується коледжу ЗУІ ім. Ф.Ракоці ІІ, то ми пропонуємо здобувати освіту за 5 спеціальностями. Крім того, філіальне навчання включає 13 спеціальностей, як і в інституті професійної підготовки.

Оскільки, попри незвичні обставини, у 2020-му ми провели успішну вступну кампанію, кількість наших студентів зросла порівняно з минулим навчальним роком. Загалом в ЗУІ за бакалаврськими та магістерськими програмами, у коледжі та на філіальному навчанні, а також в інституті професійної підготовки здобувають освіту майже п’ять тисяч студентів. Кількість тих, хто записався на різні мовні курси в Навчально-консультаційному центрі ЗУІ, також становить близько тисячі. Усе це демонструє, що інститут є ключовим гравцем у закарпатській мережі навчальних закладів.

– У якій формі планується розпочати весняний семестр?

– Що принесе весняний семестр, наразі ніхто не знає. Однак, безперечно, сесія, яка починається в січні, буде проводитися в онлайн-режимі через обмеження, запроваджені для стримування пандемії. Гадаю, як і всі, я з нетерпінням чекаю, коли нарешті припиниться це божевілля, та сподіваюся, що 2021 рік стане кращим, спокійнішим.

K. K./Kárpátalja hetilap/Karpat.in.ua

telega
Підписуйся на наш телеграм канал!

Підпишись на наш телеграм канал де кожна новина виводиться відразу після публікації. Будь першим у курсі подій.

Підписатися
Слідкуйте за нами у соцмережах