Австрійська компанія пропонує ремонтувати закарпатські дороги за унікальною канадською технологією
У четвер, 22 листопада, голова Закарпатської ОДА Геннадій Москаль зустрівся з Іштваном Балашем – засновником фірми «Хользо» (Австрія), яка спеціалізується на ремонті доріг. Йдеться про впровадження канадської технології відновлення дорожнього полотна з використанням глини і спеціальних запатентованих розчинів.
– Це ідеальний варіант для вщент розбитих доріг, адже підготовчий етап передбачає повне зняття пошкодженого асфальтового покриття. Потім ґрунт (глина) розпушується, додається спеціальний компонент, і поверхню слід ретельно піддати тиску, тобто спресувати катками, – розповів про технологію І. Балаш. – Таким чином, дорога стає твердою, як камінь. Більше того, спеціальний розчин є водовідштовхуючим, тому дорога витримує різні погодні умови. Взагалі, чим більше навантаження на дорогу, тим для неї краще.
Для ремонту доріг зазначеним способом не потрібно будувати спеціальні заводи, натомість вартість робіт є на 60-65% нижчою за асфальтування. За словами представника австрійської сторони, гарантійний строк експлуатації «глиняної» дороги становить 10-15 років.
– Ми готові стати партнерами у впровадженні цієї технології в ремонті доріг на Закарпатті, – зазначив очільник області. – Тим більше, що область багата різними видами глини, яку ваші експерти мають дослідити лабораторно. Якщо якість матеріалу виявиться придатною для дорожніх робіт, то це буде революцією у дорожній галузі.
Представники австрійської компанії зазначили, що готові до відповідних тендерних процедур. Окрім того, ними було запропоновано відновити експериментальну ділянку дороги за канадською технологією, аби можна було оцінити якість і витривалість дороги. Голова облдержадміністрації зауважив, що зі свого боку готовий сприяти у пошуку партнерів для використання необхідної техніки – катків, грейдерів, вантажівок для транспортування глини.
Найближчим часом обласна державна адміністрація продовжить більш предметний діалог з австрійською стороною, аби вже на початку наступного року канадську технологію ремонту доріг можна було використати в області.
Підпишись на наш телеграм канал де кожна новина виводиться відразу після публікації. Будь першим у курсі подій.
Підписатися