Пілотні проекти Мін’юсту – крок до полегшення життя закарпатців
Міністерство юстиції України не перестає дивувати численними новаціями. Тільки за останній рік йому вдалося запровадити кілька пілотних проектів, які майже одразу принесли позитивні результати. Усі ці проекти об’єднані однією метою – спростити життя громадянам.
Аби усі послуги Мін’юсту стали доступними, швидкими, а також щоб зменшити рівень корупції.
Тож детальніше про пілотні проекти Міністерства юстиції говоримо з Маріанною Готрою, в.о. начальника Головного територіального управління юстиції у Закарпатській області.
– Мабуть одним із найпопулярніших пілотних проектів Мін’юсту є «Шлюб за добу». Скажіть будь ласка чи користуються закарпатці цим сервісом?
– Безперечно, оскільки цей сервіс покликаний зробити одруження максимально зручним та комфортним. До цього пілотного проекту включено міста Ужгород, Мукачево та Тячів. Крім того, дану послугу запроваджено в селі Кам`яниця Ужгородського району Закарпатської області.
В м. Ужгороді визначено трьох суб’єктів організаторів державної реєстрації шлюбу – Закарпатський музей народної архітектури та побуту, Закарпатський академічний обласний театр, Закарпатська обласна філармонія. У виконкомі Кам’яницької сільської ради Ужгородського району визначено одного організатора – ДКП «Комунальне господарство». В м. Мукачеві визначено одного суб’єкта організатора державної реєстрації шлюбу – Мукачівський історичний музей, а в м. Тячів – Тячівський міський комунальний заклад «Спортивні арени».
Тож тепер майбутнє подружжя має право обрати час і місце реєстрації свого шлюбу, без очікування 30-денного терміну.
В рамках пілотного проекту Міністерства юстиції України «Шлюб за добу», протягом 6 місяців 2018 року учасниками пілотного проекту на Закарпатті складено 257 актових записів про шлюб.
– Не менш вдалою новацією є отримання свідоцтв про народження дітей безпосередньо в пологовому будинку.
– При народженні малюка уся увага батьків прикута до дитини. У них немає часу ходити по кабінетам, і займатися паперовою тяганиною. Тому Мін’юст спростив життя батькам. Відтепер свідоцтво про народження дитини можна отримати в пологовому будинку. На Закарпатті цією послугою можна скористатися у всіх районних центрах. Вона є абсолютно безкоштовною.
Документи, які необхідні для реєстрації: свідоцтво про шлюб, медичне свідоцтво про народження дитини, яке батьки отримають безпосередньо в медичному закладі, заява, паспорти батьків. На основі цього здійснюється реєстрація. Представники юстиції готові оформляти документи новонародженій дитині за 24 години в пологовому будинку. Крім того, батьки, які не звернулися за отриманням свідоцтва про народження дитини в пологовому будинку мають можливість протягом місяця безкоштовно звернутися у відділи ДРАЦС Закарпатської області для державної реєстрації народження (за видачею свідоцтва про народження).
Протягом 6 місяців 2018 року у пологових будинках Закарпатської області видано 1498 свідоцтв про народження немовлят, що становить 59,3 % від загальної кількості зареєстрованих актових записів.
– Розкажіть будь ласка детальніше про апостиль, та наскільки вдалося спростити процедуру проставлення апостиля на офіційних документах?
– Апостиль – це спеціальний штамп, який, відповідно до Гаазької конвенції 1961 року, ставиться на офіційних документах, що надходять від держав – учасниць Конвенції. Апостиль звільняє ці документи від необхідності дипломатичної чи консульської легалізації. Він засвідчує справжність підпису особи під документом і справжність печатки або штампа, якими скріплено відповідний документ.
З 20 листопада 2015 року Україна приєдналася до електронного сервісу проставлення апостиля, суть якого полягає в тому, що громадяни можуть подати до всіх відділів ДРАЦС Закарпатської області, офіційні документи, що видаються органами юстиції та судами, а також на документи, що оформляються нотаріусами України для проставлення електронного апостиля.
Ці документи опрацьовуються електронною системою, відтак на них накладається електронний апостиль. Строк опрацювання документу становить не більше двох днів. Хочеться звернути особливу увагу на те, що плата за проставлення апостиля у відділах ДРАЦС становить 51 грн., тож не потрібно звертатися до посередників і витрачати зайві кошти.
Варто зазначити, що від унесення плати звільняються інваліди 1-ї та 2-ї груп, інваліди Великої Вітчизняної війни, громадяни, які належать до 1-ї категорії потерпілих внаслідок Чорнобильської катастрофи, та діти-сироти в разі проставлення апостиля на документах, що стосуються безпосередньо цих громадян.
Так, протягом 6 місяців 2018 року відділами ДРАЦС Закарпатської області прийнято для проставлення апостиля та відповідно опрацьовано 1693 документа що видаються органами юстиції та судами, а також на документах, що оформляються нотаріусами України.
– Чи можуть закарпатці через Інтернет подати заяву про розірвання шлюбу?
– Так, скориставшись веб-порталом “Звернення у сфері державної реєстрації актів цивільного стану”. Це офіційний сервіс щодо подачі заяв, або звернень у сфері державної реєстрації актів цивільного стану, який є доступним для користувачів мережі Інтернет.
Скориставшись цим веб-порталом, ви зможете, не виходячи з дому, подати заяви: про державну реєстрацію розірвання шлюбу на підставі рішення суду, про розірвання шлюбу подружжя, яке не має дітей, про розірвання шлюбу відповідно до статті 107 Сімейного кодексу України, про державну реєстрацію шлюбу, про зміну імені, про повторну видачу свідоцтв про державну реєстрацію актів цивільного стану, про надання витягів з Державного реєстру актів цивільного стану громадян та про внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання.
У Закарпатській області учасниками пілотного проекту, щодо подання заяв через мережу Інтернет визначено всі без винятку відділи державної реєстрації акті цивільного стану. Протягом 6 місяців 2018 року послугою подачі заяв через веб-портал «Звернення у сфері державної реєстрації актів цивільного стану» скористались 1537 громадян.
– Чи правда, що відтепер, якщо у вас є питання у сфері державної реєстрації актів цивільного стану можна скористатися онлайн-чатом?
– Так, це новинка від Мін’юсту. Взагалі он-лайн чат – це сучасний засіб комунікації між органами влади та громадянами. Якщо у вас є запитання, щодо процедур державної реєстрації актів цивільного стану – запитайте он-лайн.
Тож, як інформує Головне територіальне управління юстиції у Закарпатській області, за допомогою он-лайн чата Ви маєте можливість: задати питання та одразу отримати відповідь в режимі “живого спілкування; поставити питання в будь-який зручний для Вас час, відповідь на яке отримаєте в найкоротший термін; оцінити якість наданих Вам послуг і написати свою думку
Відповіді на поставлені запитання надаються в робочі дні та години:з понеділка до четверга: з 9.00 до 18.00 год.,у п’ятницю з 9.00 до 16.45 год. Обідня перерва з 13.00 до 13.45 год.
Розмовляла Христина БІКЛЯН
Підпишись на наш телеграм канал де кожна новина виводиться відразу після публікації. Будь першим у курсі подій.
Підписатися