Берегівський 160-річний міст під загрозою обвалу.ФОТО
Один з найдавніших мостів України може обвалитися через рух вантажівок повідомляє Beregovo.Today.
Рух по 160-річному мосту в Берегові не припиняється ні вдень, ні вночі. І навіть у вихідні, коли був зафіксований цей сумний антирекорд – одразу п’ять вантажних каміонів, які зустрілися тут одночасно, один за одним.
Фахівці переконані: міст у аварійному стані. Завалитися може у будь-яку мить. Тим паче через таке перевантаження. Натомість влада чекає примарного вирішення питання з Києва…
“Подивіться, що тут відбувається, – показує депутат міськради Берегова Микола Якимець. – Міст просто “дихає” на ладан. Тріщіни у кожній арці. А поверхня, де їздять автомобілі – вся у великих заглибинах через колеса вантажівок!”
Справді цей старовинний міст, що має три арки, не здатний витримувати більше такого знущання – його будували із розразунку на вози, а не на “камази”. Тріщіни помітні навіть неозброєним оком – і збільшуються практично щотижня. Якщо легкові авто ще не мають такої ваги, то каміон з вантажем та причепом “тягне” на десяток тон. А коли їх одразу кілька?
“Питання припинення руху вантажівок по мосту через канал Верке піднімається, я не перебільшую, на кожній сесії, – каже Микола Якимець. – Однак всі чекають, коли Київ нарешті домовиться з Будапештом про об’їзну дорогу навколо Берегова. Але поки це станеться може бути і запізно. Уявіть лише – діти йдуть зі школи і… провалюються разом з мостом. Потрібно негайно щось робити. Хоча вже й не знаємо до кого звертатися. Невже всі чекають коли станеться непоправне?”
Так, все впирається у питання об’їзної від КПП “Лужанка”. Ніби розглядалося воне і під час останньої зустрічі українського міністра МЗС Павла Клімкіна з угорськими колегами в Берегові та Будапешті. Але час спливає…
“Мабуть навіть не всім берегівчанам відомо, що перетинаючи канал Верке у самому центрі міста, біля ресторану „Золота пава”, вони ходять старовинним мостом, вік якого перевалив за півтора століття. Історикам відомо, що він був збудований ще у 1853 році, і виконував дуже важливу функцію – з’єднував два береги річки Верке на „соляному шляху”, який пролягав від солотвинських соляних копалень. Споруда у готичному стилі, із міцними опорами, була одною з перших на Закарпатті, яку побудували з каменю.
На відміну від більшості мостів, які будували прямими, берегівський має „горбатий” вигляд, і в цьому також його унікальність – в Україні таких споруд одиниці, і навіть в Європі вони зустрічаються не часто. Та й по давності міст може посісти почесне місце. Зацікавившись питанням, я став шукати інформацію про найдавніші мости України. Найдавнішим, вочевидь, є Замковий міст у Кам’янець-Подільському (17 століття), близький йому по віку невеличкий Турецький міст у Чернівцях. Але більшість із тих, що збереглись, зведені наприкінці 19 – початку 20 століття. Відтак, берегівський міст точно входить в десятку найстаріших мостів України, а може, і в п’ятірку”, – каже місцевий активіст та краєзнавець Олег Супруненко.
Отже, якщо питання будівництва об’їзної дороги у найближчий час не буде вирішено, жителям Берегова, мабуть, справді не залишається нічого іншого як власними зусиллями зупиняти рух вантажних автомобілів через цей старовинний і аварійний міст…
Підпишись на наш телеграм канал де кожна новина виводиться відразу після публікації. Будь першим у курсі подій.
Підписатися