99909
12:18 10.032020

Закарпатці вже можуть фотографувати ями та писати скарги в Укравтодор

Життя 5082

Проблема якості українських доріг уже давно стала однією із найактуальніших тем обговорення як пересічних українців, так і експертів. Вирішення дорожнього питання завжди прописане в передвиборчих програмах українських політиків усіх рівнів. Більше того, якість і ремонт українських доріг уже стали інтернет-мемами та обросли безліччю анекдотів і, що дуже прикро, є причиною сотень і тисяч ДТП.

За вирішення цієї проблеми глобально бралися вже кілька разів. І ось нещодавно, 27 лютого, Державне агентство автомобільних доріг України (Укравтодор) учергове запустив онлайн-карту, на якій зібрано всю інформацію про поточний стан українських автошляхів.

Як зазначають можновладці, саме завдяки цій мапі небайдужі громадяни можуть написати звернення й поскаржитися на погані дороги, оперативно сповіщати Укравтодор про наявні проблеми, відстежувати рух техніки та роботу підрядників з утримання шляхів. Окремо на карті відображаються нещодавно відремонтовані ділянки, актуальні та перспективні ремонти.

«У нас 45000 км доріг, їх обслуговують десятки підрядних організацій. Таку кількість кілометрів дуже важко самостійно контролювати. Тому ми зробили такий інструмент, як інтерактивна карта, за допомогою якої люди зможуть залишати скарги. А підрядники нашої служби отримуватимуть цю інформацію», – зазначив голова Укравтодору Олександр Кубраков під час презентації інтерактивної карти.

Щоденно на онлайн-мапі збільшується кількість ділянок, де вже розпочалися ремонтні роботи. На цьому етапі, залежно від об’єкта, проводяться геодезичні та дренажні роботи, фрезерування покриття тощо. «Подібні зрізи виконання робіт на дорожніх об’єктах плануємо здійснювати на регулярній основі. Під час пікового навантаження будемо додатково координуватися із Національною поліцією для належного управління рухом та попередження громадян. Окрім цього, для Укравтодору це ще одна форма контролю роботи підрядників», – зазначив пан Кубраков.

Що стосується нашої області, то ремонтні роботи вже розпочалися або ось-ось мають розпочатися на таких об’єктах:

  1. М-25 Контрольно-пропускний пункт «Соломоново» – Велика Добронь – Яноші з під’їздом до контрольно-пропускного пункту «Косини» на ділянці км 3 + 794 – км 19 + 953;
  2. Н-09 Мукачево – Рахів – Богородчани – Івано-Франківськ – Рогатин – Бібрка – Львів на ділянці км 2 + 800 – км 21 + 120;
  3. Н-09 Мукачево – Рахів – Богородчани – Івано-Франківськ – Рогатин – Бібрка – Львів на ділянці км 43 + 500 – км 73 + 300;
  4. Т-07–19 Іршава – Виноградів, км 13 + 887 – км 23 + 800.

Сама інтерактивна мапа дозволяє скористатися такими можливостями:

  1. Контроль за дотриманням програми будівництва і ремонтів («Дорожня стратегія 2020»).

Наразі на мапі вже можна побачити всі ділянки, що будуть відремонтовані за базовим сценарієм оновлення доріг цього року. Служби автомобільних доріг у регіонах додаватимуть на карту актуальні ділянки, коли з’являтимуться нові постанови Кабінету Міністрів України про запуск дорожніх робіт за іншими джерелами фінансування.

«Підрядні організації одержують гроші на утримання доріг. Це і дрібні ремонти, і забезпечення наявності дорожніх знаків та розмітки, і прибирання від снігу. Завдяки інтерактивній мапі бізнес зможе оперативно отримувати інформацію про нагальні проблеми та вчасно вирішувати їх. Завдання Укравтодору – застосовувати санкції до підрядника, який порушує вимоги контракту», – зазначив з цього приводу Олександр Кубраков.

  1. Відкриті комунікації.

Громадяни можуть отримувати об’єктивну й актуальну інформацію про стан проїзду (ремонти, ДТП, перекриття руху, ускладнення руху), об’єкти придорожнього сервісу, паркінги, аварійно-небезпечні ділянки, погодні умови тощо. Наразі основними джерелами одержання цих даних є інформація від дорожніх служб, Гідрометцентру, системи Weigh-in-motion, дорожніх засобів контролю (лідарів, сканерів, камер), GPS-трекерів на техніці підрядників і звернення громадян про ситуації на дорогах. У рамках партнерської взаємодії укладаються домовленості про обмін даними з міжнародними IT-компаніями, які працюють в Україні.

«Ми віримо в партнерство. Наразі є низка дійсно корисних додатків, зокрема Waze, Bolt, Uber, «Дія» тощо. І для нас важливо, щоб вони почали інтегруватися з нашою мапою. Адже, якщо ви користуєтеся Waze, зрозуміло, що немає особливого сенсу встановлювати ще кілька схожих додатків. Наш пріоритет – систематизувати всі звернення в одному місці й мати можливість ефективно опрацьовувати їх», – зазначила радник голови Укравтодору Яніка Мерило.

  1. Модуль звернення.

Ця функція мапи допоможе надсилати до Укравтодору інформацію про існуючі проблеми, які перешкоджають комфортному проїзду (незадовільний стан автошляхів, перешкоди руху, події на дорогах тощо).

«Принцип роботи модуля звернення доволі простий. Громадянин їде автомобільною дорогою, і в процесі руху в нього виникають питання. Наприклад, відсутнє освітлення, сміття на узбіччі, вибоїна, перешкода руху тощо. Тепер він має можливість за допомогою браузера безпосередньо звертатися до Укравтодору. Звернення потрапить до диспетчера, а громадянин надалі зможе відстежувати статус його опрацювання і виконання», – розповідає директор ДП «Укрдорзв’язок» Вадим Горюшко.

До слова, Укравтодор уже оголосив тендерні процедури для виконання будівництва та ремонту доріг у всіх областях України. Тож маємо сподівання, що цього разу система нарешті запрацює належним чином, адже громадяни критично оцінювали всі попередні спроби вирішити це питання. Та й на сьогодні скептиків вистачає.

Перевізник Олександр Потокі теж недовірливо ставиться до спроби діючої влади вирішити дорожню проблему: «Я вже понад 20 років займаюся перевезеннями пасажирів. І таких доріг не бачив ніде, а об’їздив усю Європу. Навіть у колишній Югославії, де реально була війна, дороги тепер у кращому стані, ніж на Закарпатті. І ми хочемо, щоб до нас приїжджали туристи чи якісь інвестори. Та ніколи вони не приїдуть! Без нормальних доріг це неможливо. Влада багато разів обіцяла, що зробить дороги, але після виборів забувала про свої слова. Я сумніваюся, що цього разу все вийде так, як вони нам кажуть».

Його колега Степан Фейєр також сумнівається в успішності задуму Укравтодору. «Ідея такої програми хороша, але як вони це зроблять? Хто це контролюватиме? Ми? А вони тоді для чого? Ми їздимо кожного дня, перевозимо пасажирів по всій області, але це просто катастрофа. І, що головне, усі знають, які у нас дороги, а толку! Звичайно, ми хочемо мати хороші автошляхи, бо це безпека дорожнього руху і комфорт. Поживемо – побачимо… Але поки що я не вірю в реалізацію обіцяного».

У пресслужбі Закарпатської патрульної поліції нам розповіли, що попередньо конкретного нормативно-правового документа про співпрацю патрульної поліції та Укравтодору з цього приводу немає, однак якщо громадяни виявляють проблемні ділянки, які можуть загрожувати безпеці дорожнього руху, то можуть повідомляти не тільки в Укравтодор, а й патрульну поліцію за номером 102.

У такому разі виїжджає черговий екіпаж відділу безпеки дорожнього руху й на місці складається відповідний акт обстеження вулично-шляхової мережі, що передається у відповідні органи влади та інстанції, які вже безпосередньо займатимуться його вирішенням.

Юрій КОПИНЕЦЬ

 

telega
Підписуйся на наш телеграм канал!

Підпишись на наш телеграм канал де кожна новина виводиться відразу після публікації. Будь першим у курсі подій.

Підписатися
Слідкуйте за нами у соцмережах