Ви вже «перевзули» своє авто? Актуальні поради автомобілісту на зимовий сезон
За кілька днів синоптики обіцяють суттєве похолодання. А отже автолюбителі мають ще буквально тиждень, щоб підготувати своє авто до зимового періоду експлуатації.
Автолюбитель із майже 40-річним стажем і далекобійник у минулому Олександр Степанович Ващинець уже був на СТО минулого тижня і зазначив наступне: «Я завжди у кінці жовтня «перевзуваюся» і готуюся до зими, щоб потім не стояти по кілька годин у черзі. Крім цього, треба, щоб справжній автомайстер оглянув машину і, якщо треба, замінив усе необхідне, бо зима вже «на носі».
Свідомі водії завжди завчасно готують автомобіль до зимового сезону. В ідеальному випадку, в міжсезоння необхідно провести повну діагностику автомобіля, однак не у всіх автовласників є на це час і гроші. Та, незважаючи на це, підготовка автомобіля до зими є невід’ємною і обов’язковою частиною його безаварійної експлуатації.
То що ж ця підготовка має містити?
У першу чергу під час підготовки до зими особливої уваги потребує заміна коліс на зимовий комплект та перевірка гальмівної системи автомобіля.
Працівник одного з ужгородських СТО і фахівець із багаторічним стажем Микола Староста наголошує, що «одним із обов’язкових елементів під час підготовки авто до зими є заміна гуми з літньої на зимову. Не секрет, що добрі зимові шини – запорука безпечної їзди.
Більше того, якщо ви не «перевзуєтесь» вчасно в зимову гуму, автомобіль буде поводитись на дорозі, вкритою снігом та льодом, непередбачувано. Адже зима – це й постійні замети, і пробуксовка на складних ділянках, і збільшення гальмівного шляху в кілька разів та багато інших неприємностей.
Часто постає питання про використання шипованої гуми. Для початку необхідно визначитися з маршрутами руху. Якщо найчастіше ви знаходитесь в межах міста на очищених і посипаних сіллю дорогах, то використання шипованих шин для вас не є раціональним, в той час, як для їзди засніженими трасами кращим рішенням буде саме шипована гума. Важливим фактором є те, що сучасні зимові шини на слизькій дорозі поводять себе не гірше від шипованих, тому вибір за вами.
Перед заміною шин рекомендується перевірити стан кутів розвалу і сходження коліс автомобіля. Порушення цих параметрів, встановлених заводом-виробником, призводить до передчасного зносу шин.
Пам’ятайте, що проводити шиномонтаж найкраще ще до першого снігу та ожеледиці. Замінювати комплект шин рекомендується за середньої температури близько +7 °С».
Перед початком зимового сезону краще також замінити гальмівні колодки, навіть якщо вони не повністю зношені. Якщо при заміні колодок виявиться, що стан гальмівних циліндрів далеко не ідеальний (якщо на них видно сліди гальмівної рідини), то, швидше за все, у них зношені манжети і взимку вони можуть потекти, а це призведе до відмови гальм.
Окрім цього, перевірки потребує і стан підвіски та кермового управління автомобіля. Не варто забувати, що амортизатори, важелі підвіски, гальма, колеса працюють, труться, котяться взимку на крижаному вітрі і зношуються набагато швидше, ніж улітку. Зима «з’їдає» автомобіль разів у п’ять інтенсивніше, ніж літо.
«Підготовку двигуна до зимової експлуатації найкраще почати із заміни масла. Потрібно враховувати те, що масло для двигуна, крім змащування поверхонь тертя під час роботи двигуна, змиває з них продукти корозії, тертя і горіння, використовує наявні в ньому присадки для зменшення зносу деталей двигуна і з часом використання втрачає свої змащувальні і захисні властивості. Одночасно із заміною масла замінюємо і фільтр.
Також неодмінно слід перевірити приводні ремені. Якщо є надриви і тріщини або сліди масла, то потрібно терміново замінити їх на нові. Перевірте їхнє натягування. Від роботи генератора багато в чому буде залежати підзарядка акумуляторної батареї та й функціонування всієї системи електрообладнання загалом.
Свічки запалювання теж краще замінити на нові. Старі свічки, якщо вони не наїздили визначених за інструкцією кілометрів, не викидайте. Вони вам ще можуть згодитися в наступному теплому сезоні.
У системі охолодження автомобіля вам варто використовувати тип і концентрацію охолоджуючої рідини (тосол), яку рекомендує для використання завод-виробник. Внаслідок того, що змащування тертьових елементів водяного насоса відбувається за рахунок вмісту в тосолі достатньої кількості гліцерину.
Акумулятор відіграє надзвичайно важливу роль у зимовий період експлуатації і може приємно радувати свого власника, або, навпаки, завдавати багато проблем і турбот. Не повністю заряджений акумулятор допоможе абсолютно спокійно завести автомобіль влітку, але може змусити вас скористатися громадським транспортом узимку.
Пам’ятайте! Від працездатності акумулятора в першу чергу буде залежати запуск двигуна за холодної погоди. Якщо ви вирішили заощадити на заміні акумулятора, запасіться проводами для «прикурювання», швидше за все, вони не раз вам зможуть стати в нагоді взимку», – зазначив менеджер із продажу автопродукції Орест Ковальчук.
Не забудьте також про перевірку стану всіх внутрішніх і зовнішніх електроприладів, в разі необхідності потрібно провести регулювання фар. Лампочки, які сяють тьмяно, потрібно замінити. Взимку світлого часу й так замало та й ще постійно йдуть снігопади, які значно погіршують видимість на дорозі.
Щодо чистоти вашого «залізного коня». Іван Данилець – працівник професійної автомийки – поділився своїми думками з цього приводу: «Сніг, лід, бруд, посипані сіллю та іншими хімікатами дороги, – справжнє випробування для кузова вашого автомобіля. Саме в зимовий період на кузові найчастіше з’являється корозія, тому мити машину взимку також потрібно, звертаючи особливу увагу на арки коліс і бризковики. Мийку автомобіля взимку краще проводити на спеціалізованих автомийках, які пропонують якісну продукцію».
Гарна оглядовість – невід’ємний елемент безпеки і комфорту. Варто звернути увагу на роботу склоочисників, склоомивача, систем обдування і обігріву скла. Заміну рідини склоомивача з літньою на морозостійку слід провести своєчасно. Неуважність та відкладання «на потім» можуть призвести до непередбачених витрат: вивести з ладу насос, закупорити шланги та інші елементи системи».
Як бачимо, основні моменти підготовки авто до зими не такі вже й складні, але вкрай необхідні. Адже, за великим рахунком, покарати українських водіїв за недбальство може лише українська дорога. І часто ця плата занадто висока – людське здоров’я чи життя. Тож не зволікайте, а вже готуйтеся до зими!
Юрій КОПИНЕЦЬ
Підпишись на наш телеграм канал де кожна новина виводиться відразу після публікації. Будь першим у курсі подій.
Підписатися