Зупиняти будуть, штрафувати – поки ні: до чого готуватися закарпатським «євробляхарям»
З 22 серпня, набули чинності нові штрафи за перевищення терміну перебування нерозмитнених авто на території України. Як штрафуватимуть водіїв, що може змінити Верховна Рада на першому засіданні розповіли під час прес-конференції в Ужгороді. У ній взяли участь начальники Закарпатської митниці, Мукачівського та Чопського прикордонних загонів, начальник Управління патрульної поліції у Закарпатській області.
– До сьогоднішнього дня було дев’ять причин для зупинки транспортного засобу. Із набуттям чинності змін, які стосуються автомобілів на іноземній реєстрації набирає чинності десята причина для зупинки транзитних авто – з метою виявлення його передачі у володіння, користування, або розпорядження особам, які не ввозили такий транспортний засіб на митну територію України, або не розміщували його у митний режим транзиту, – наголосив начальник Управління патрульної поліції Ужгорода і Мукачева Юрій Марценишин. – Тобто поліція має право зупиняти автомобіль на іноземних номерах і перевіряти чи він законно тут перебуває. За перевищення строків тимчасового ввезення транспортних засобів від десяти до двадцяти діб власнику авто доведеться заплатити 8,5 тисяч гривень за перше порушення, а за повторне 17 тисяч гривень штрафу і позбавлення прав на один рік.
Варто зазначити, що за перевищення від двадцяти до тридцяти діб ще більше – 85 тисяч гривень. А от перевищення більш ніж на тридцять діб загрожує штрафом у розмірі 170 тисяч гривень або конфіскацією.
За словами Юрія Марценишина патрулі мають право зупиняти авто на іноземній реєстрації та перевіряти, чи «євро бляха» уже розмитнена. Утім фактично зробити це вони не можуть. Чому? Тому що у Нацполіції до сих пір немає бази даних щодо автомобілів на іноземній реєстрації.
Цікаво, що без бази даних поліція не може працювати та зупиняти автомобілі, хоча закон починає діяти вже нині, 22 серпня. Скільки часу потрібно, щоб врегулювати усю цю процедуру, поліцейський сказати не зміг. Тож поки патрулі обмежуються тільки профілактичними бесідами. Як тільки у них з’явиться доступ до бази – почнуть штрафувати.
У свою чергу в.о. заступника начальника Закарпатської митниці ДФС з правоохоронного напрямку Сергій Уретій зазначив, що наразі усі пункти пропуску у зоні Закарпатської митниці функціонують у тому самому режимі і дотримуються тих нормам законодавства, які діяли до цього моменту.
– Тобто усе, що вступило в дію буде виконуватися. Якщо у перспективі є, що ці норми знову можуть бути відстроченими, то так і буде. Утім це має вирішувати Уряд. Однак зараз той період, коли норма закону вже діє, санкції в повному об’ємі співробітники митниці змушені виконувати – складати протоколи та фіксувати порушення митних правил, – зауважив Сергій Уретій.
Варто зазначити, що президент Володимир Зеленський ще в липні просив Верховну Раду восьмого скликання зібратися на позачергове засідання 18 липня і розглянути законопроект, який знов відкладе на 90 днів застосування штрафних санкцій. За задумом Зеленського, протягом цих трьох місяців днів нова Рада і новий уряд запропонують механізм, який врегулює нарешті цю проблему. Однак, старі депутати не дослухалися до слів гаранта і проігнорували його прохання. Тому строк відтермінування штрафів може бути продовжений лише 29 серпня, коли розпочне свою роботу Верховна Рада дев’ятого скликання.
Заступник міністра інфраструктури Юрій Лавренюк уже повідомив, що «вже найближчим часом цей невідкладний законопроект буде схвалено». Буде створено робочу групу, яка за час відтермінування санкцій має розробити новий законопроект, що врегулює порядок та чіткі, прозорі і зрозумілі правила розмитнення автомобілів, як нових так і вживаних, які знаходяться чи будуть ввезені на митну територію держави.
Христина БІКЛЯН
Підпишись на наш телеграм канал де кожна новина виводиться відразу після публікації. Будь першим у курсі подій.
Підписатися