79099
13:39 4.042019

Ужгородська школа стала першопрохідцем освітньої програми

Життя 2934

Освітня програма “Демократична школа” знову обрала для дворічної роботи ужгородський навчальний заклад. Якщо кілька років тому першопрохідцями програми стала місцева ЗОШ № 5, то цього разу потрапити у число учасників пощастило ужгородській ЗОШ № 6 ім. В.С. Ґренджі-Донського. Що очікують від участі у програмі педагоги, батьки учнів та самі школярі – дізнавався “Про Захід”.

Тренер програми “Демократична школа”, вчитель Перечинської гімназії Андрій Вишняк працює над впровадженням програми у загальноосвітніх закладах України з 2016 року. Він розповів, що “Демократична школа” покликана підтримувати новації, запроваджені “Новою українською школою” та новим Законом України “Про освіту”, допомагаючи освітньому середовищу стати демократичнішим, а школярам – активнішими та компетентнішими.

“Закарпатські освітні заклади щороку приймають участь у програмі “Демократична школа”. У 2017-му це була якраз Перечинська гімназія, у якій я працюю вчителем історії і правознавства, та Ужгородська ЗОШ № 5. У наступному колі участь виборола Оноківська школа та Тур’я-Реметівська ЗОШ. А тепер з-поміж близько 200 заявок керівники програми обрали для участі кілька десятків шкіл по всій Україні. Серед них також були дві закарпатські – Ужгородська ЗОШ № 6 та Кам’яницька ЗОШ, – розповідає Андрій Вишняк. – Чому обрали Ужгородську ЗОШ № 6? Просто її представники у заявці дуже чітко описали кроки, які вже успішно втілюються у школі, а також свої бажання покращити співпрацю між учителями та учнями, учителями та батьками. Ці взаємовідносини справді є одними з основних складових демократичної школи. А ще дотримання демократичних норм під час освітнього процесу, активізація учнівського самоврядування та вчительського врядування, ознайомлення з принципами демократичного суспільства, яке допоможе сучасній молоді вирости свідомими громадянами, а нашим школам “дорости” до взірця європейських”.

Ужгородські вчителі та батьки учнів у рамках програми “Демократична школа” вже взяли участь у тренінгах, провели самооцінку свого навчального закладу, тепер же активно працюють над розробкою плану, який буде втілюватися в життя вже протягом наступного навчального року.

Як розповіла заступник директора з виховної роботи Ужгородської ЗОШ І-ІІІ ст. № 6 ім. В.С. Ґренджі-Донського Маріанна Кривуца, школа стала учасником всеукраїнської програми освіти з демократичного громадянства, прагнучи створити умови, за яких адміністрація, педагоги, учні та їхні батьки практикуватимуть демократію у всіх сферах шкільного життя. “У лютому 2019 року ми підписали відповідну декларацію, після чого шкільна команда взяла участь у чотириденному базовому тренінгу у Львові, де ознайомилася з підходами та принципами програми, поглибила розуміння демократії та прав людини в школі. Наступним кроком стало виконання завдання в гугл-класі: презентація концептуальних засад “Демократичної школи” педколективу, учням, батькам. Наші очікування від програми – це активні та відповідальні учні, мотивовані та прогресивні вчителі, відкрита адміністрація, зацікавлені та задіяні батьки. Це школа, яка вчить і вчиться сама, це відкритість, можливість мати свою думку і вміти її висловлювати, бути партнерами”, – розповіла “Про Заходу” Маріанна Іванівна.

Цікаво, що школярі цієї ужгородської школи швидко підхопили нову течію і зацікавилися нею. Так, учень 8-го класу Іван Думницький після тренінгів чесно зізнався: “Спочатку я думав, що це буде якийсь нудний проект. Але після презентації принципів програми змінив точку зору. У моєму словнику вже з’явилися нові слова: демократія, децентралізація. Я дізнався, що таке Хартія Ради Європи, які цінності покликана розвивати демократична школа. Сподіваюсь на зміни у своїй школі, хочеться, щоб точку зору учнів чули і сприймали”.

Власне, аби сподівання учнів виправдалися, їм потрібно буде попрацювати над цим самим. Програма, яку, до слова, реалізовує в Україні Європейський центр ім. Вергеланда (Осло, Норвегія) за підтримки Міністерства закордонних справ Норвегії у співпраці з Міністерством освіти і науки України, є лише інструментом, а навчитися ним користуватися мусять самі учасники освітнього процесу.

Тетяна ЛІТЕРАТІ, “Про Захід”

telega
Підписуйся на наш телеграм канал!

Підпишись на наш телеграм канал де кожна новина виводиться відразу після публікації. Будь першим у курсі подій.

Підписатися
Слідкуйте за нами у соцмережах