Вартість проїзду в ужгородських маршрутках зросла до 5 грн
Громадські слухання щодо встановлення тарифу на перевезення пасажирів автобусами міського сполучення в Ужгороді 23 лютого відбулися у сесійному залі Ужгородської міської ради. Повідомлення про проведення громадських слухань було оприлюднено на офіційному сайті Ужгородської міської ради 9 лютого, поширено у соціальних мережах, інтернет-виданнях, на радіо та телебаченні, участь у слуханнях могли брати всі бажаючі.
Співголовуючим зібрання, крім заступника Ужгородського міського голови Ігоря Фартушка, обрали громадського активіста, юриста Олександра Пересоляка.
Основні аргументи для підвищення тарифу на проїзд в автобусах Ужгорода, які звучали від присутніх на слуханнях перевізників:
– за останній час дуже суттєво зріс встановлений законодавством рівень мінімальної зарплати, вартість паливно-мастильних матеріалів, запчастин;
– зараз тарифо-годинна ставка, від якої залежить зарплата водіїв і яка за методикою Кабміну враховується при розрахунках тарифу на перевезення, складає близько 12,7 гривень, а при запровадженні вартості проїзду у 5 гривень складатиме близько 39 гривень;
– уперше з 2001 року вже кілька разів не вдалося провести конкурс на перевезення на окремих маршрутах – перевізники не хочуть брати в них участь, тому що ця діяльність нерентабельна;
– купувати нові автобуси підприємці можуть лише при наявності доходів, а залучати кредити при нинішніх ставках абсолютно збитково, тому перевізники не мають можливості купувати новий транспорт;
– якщо не підвищити тариф хоча б мінімально, уже ближчим часом може постати питання про відсутність автобусів на окремих маршрутах взагалі. Не є секретом, що через масове звільнення та виїзд водіїв за кордон є випадки, що автобуси не виїжджають на рейси.
На думку представників громадськості, у документі про вплив регуляторного акту не представлено абсолютні цифри, відсоткові співвідношення зростання зарплати та інших складових, які впливають на формування тарифу за проїзд; на громадські слухання не представлено, які перспективи очікують автобусні перевезення при збереженні нинішньої вартості проїзду та у разі підвищенні його до 5 гривень, а також якою буде інвестиційна складова при вищій вартості тощо. Озвучили також, що багато нарікань від пасажирів на поведінку водіїв, недотримання графіку, загалом якість перевезень.
Заступник міського голови Ігор Фартушок поінформував, що зараз реалізується проект про впровадження багатофункціональної електронної пластикової картки “Муніципальна картка ужгородця”. Партнером міської ради є державний ПАТ КБ «Приватбанк», який уже замовив валідатори (пристрої для зчитування) для міських автобусів, кошти на виготовлення карток пільговим категоріям ужгородців вчора передбачили рішенням сесії. Завершується процедура закупівлі перших 10 сучасних низькопідлогових автобусів із пасажиромісткістю не менше 100 осіб кожен для комунального підприємства «Ужгородський муніципальний транспорт», у понеділок, 26 лютого, має відбутися аукціон.
Усього на придбання 10 автобусів необхідно 54 млн.грн.
Після доволі емоційної дискусії винесли на голосування як підсумок проведених сьогодні громадських слухань кілька пропозицій. Зокрема, однакову кількість голосів присутніх у залі – 11 – зібрали пропозиції: перенести засідання і продовжити слухання, коли охочі зможуть ознайомитися з розрахунками, та зняти проект про підвищення тарифів із розгляду. Найбільше голосів – 41 – набрала пропозиція підтримати проект рішення про підвищення тарифу на перевезення на міських автобусних маршрутах Ужгорода до 5 гривень.
Підпишись на наш телеграм канал де кожна новина виводиться відразу після публікації. Будь першим у курсі подій.
Підписатися