39560
09:51 4.092017

В окремих селах Берегівщини тести з української мови не склали 100% випускників

Життя 9395

Третій рік поспіль Закарпаття займає останнє місце в Україні за результатами зовнішнього незалежного оцінювання.

p_240617_1_slidertop2

За даними порталу «Полтавщина», який взявся підвести загальні підсумки ЗНО-2017, 50% закарпатських абітурієнтів не склали один або більше тестів. І хоча є певні сумніви, щодо абсолютності цього числа, оскільки присутні розбіжності, якщо звірятися із даними Українського центру оцінювання якості освіти, результати ЗНО на Закарпатті все одно можна назвати катастрофічними.

26,3% абітурієнтів не здали іспит з української мови, 34,7% – історії України, 24,5% – математики. У середньому, на кожен предмет ЗНО на Закарпатті близько 20-25% абітурієнтів не подолали поріг.

– Ситуація склалася справді критична: кожен четвертий абітурієнт не здає іспит із математики та Української мови та літератури, кожен третій – фізику і англійську мову! Це вже не дзвіночок, це справжній набат, що за цю проблему треба братися серйозно і прямо зараз! – зауважив у коментарі Mukachevo.net координатор громадського спостереження за ЗНО в Закарпатській області ГМ «ОПОРА» Святослав Бабіля.

Підрахунки журналістів порталу “Полтавщина”, які хай не в абсолютних показниках, але відображають загальну ситуацію

Якщо говорити про причини, то, безумовно, на перший план одразу ж виходить питання складання ЗНО абітурієнтами, які представляють національні меншини краю. Результати ЗНО у районах компактного проживання нацменшин вже давно стали фактором політичних спекуляцій. І, якщо глянути на цифри, для цього є підстави.

У Берегівському районі тестування з української мови провалили – 63% абітурієнтів. Причому, в окремих навчальних закладах ця цифра перевищує 90 відсотків – Гатянська ЗОШ – 94%, Яношівський ліцей – 92%, Варівська ЗОШ – 89%. У згаданому районі 100% абітурієнтів Гатянської ЗОШ не склали іспит із Історії України.

У Виноградівському районі, де, здавалося б, не такі катастрофічні показники – 34% абітурієнтів не склали іспит із української мови та літератури, є села де поріг ЗНО з цього предмету не подолали 100% – це Неветленфолівська, Вилоцька та Великопаладська школи.

Схожа ситуація склалася і в Ужгородському районі.

За словами Святослава Бабілі, проблема освіти в районах компактного проживання національних меншин справді існує:

– Завдання держави – надати громадянину будь-якої національності необхідні знання, аби він міг себе реалізувати в Україні. У випадку з тою ж угорською меншиною складається ситуація, коли нам кажуть – ми все робитимемо угорською мовою. Це можна зрозуміти з точки зору проугорської позиції, однак слід констатувати, що таким чином вони забирають у своїх дітей можливість бути повноправним членом українського суспільства. Не даючи їм можливість знати мову, знати термінологію – ми забираємо у них можливість мати майбутнє в Україні. Реалізувати себе тут без цих знань вони не можуть. Що говорити, якщо є випадки, коли абітурієнт не може самостійно заповнити заявку на ЗНО, не кажучи вже про складання самих тестів, – каже Святослав Бабіля.

Щоправда, не слід відкидати і питання персоналій та викладацьких кадрів у навчальних закладах з мовою навчання нацменшин. Якщо брати, приміром, відповідні школи обласного центру, то в ЗОШ№10 не подолали поріг тестування з української мови всього 8% абітурієнтів, в угорськомовній гімназїі – 6%. І тут ми підходимо до однієї з головних причин незадовільних результатів ЗНО на Закарпатті – кадрова, особливо в сільській місцевості, населення якої складає більшість в нашій області, повідомляє mukachevo.net.

— Проблема персоналій дає про себе знати, — каже експерт ГМ «ОПОРА». — В нас дуже багато говорять, що діти не бажають вчитися, що батьки на заробітках і діти не бачать перспектив в освіті, можливості реалізувати себе в цій країні. Тобто цілком можна припустити, що необхідність освіти не розуміють як в сім’ї, так і сам учень. Тому на перший план має виходити навчена людина – вчитель, педагог, яка пройшла відповідне навчання, яка зможе відкрити перед дитиною світ, де навчатися критично важливо. Власне, у такому світі ми і живемо. З трикутника: учень, батьки, вчитель – лише один є професіонал – вчитель. Я не можу назвати себе експертом у педагогіці, але чітко розумію, що наявність професійних вчителів — не лише тих які вміють гарно викладати предмет, але й мотивувати – критично важлива, аби виправити ситуацію, яка склалася із обласною освітою.

Вирішити вищезгадані питання покликані освітня та адміністративна реформи, яка передбачає створення опорних шкіл з відповідним технічним забезпеченням та залучення в 10-11 класи найкращих спеціалістів. На місцях такі новації часто сприймають негативно, однак через призму вищенаведених результатів ЗНО, ситуація складається така, що просто закривати очі на проблему вже не вийде. І перш за все слід розібратися в ситуації, що склалася із неуспішністю закарпатців за результатами ЗНО – створити відповідні комісії, які б на місцях мали б означити проблему і шляхи її вирішення.

— Безумовно, слід говорити про значне підвищення оплати праці вчителів, їх необхідно цінувати, викладач має відчувати вдячність за свою роботу. Однак, якщо подивитися з іншого боку, коли у вчителя математики 100% учнів не здають ЗНО, то, можливо слід перевірити як викладається предмет і чи не є це злочинним використанням коштів, беручи такого «спеціаліста» на роботу? Якщо проблема в проблема в дітях, то, знову ж таки, це питання до відповідних служб, які повинні дослідити в яких умовах виховуються такі діти і що спричинило таку неуспішність. У нас люблять говорити, що проблема в заробітчанах, що за дітьми ніхто не доглядає, але давайте візьмемо до прикладу Львівську область, де така ж проблема існує, але регіон знаходиться на першому місці за результатами ЗНО.

Ще одне важливе питання – це програми та методики, за якими представники нацменшин вивчають низку предметів, насамперед, українську мову. І йдеться не тільки про застарілість, а в першу чергу про адаптивність. На цьому вже не раз акцентували увагу в експертному середовищі, але поки ніяких змін не ухвалено.

У будь якому разі, після чергового резонансу логічно було би очікувати бодай якоїсь реакції від Департаменту освіти та науки Закарпатської ОДА. Однак навіть з нагоди 1 вересня громадськість не почула ніяких пояснень, пропозицій чи планів на майбутнє…

Борис Токар

234652в3462363

telega
Підписуйся на наш телеграм канал!

Підпишись на наш телеграм канал де кожна новина виводиться відразу після публікації. Будь першим у курсі подій.

Підписатися
Слідкуйте за нами у соцмережах
Новини
Незаконно привласнили 3 млн гривень з бюджету громади: в Ужгороді перед судом постане харківський підприємець та його спільник
19:16
На Закарпатті вперше вживили кохлеарний імплант
19:03
В Ужгороді майже дві сотні військових безоплатно отримали стоматологічні послуги
18:50
На Закарпатті викрили очільника районного ТЦК та заступника комбрига Тероборони, які «заробляли» на ухилянтах
18:40
«Не віррр – перевіррр»: в Ужгороді встановили лабіринт медіаграмотності
15:42
За 10 місяців 2024 року закарпатські митники виявили правопорушень на 165 мільйонів
15:05
В Ужгороді попрощалися із 36-річним полеглим воїном Володимиром Бондаренком
15:02
За 10 місяців 2024 року на Закарпатті сплатили понад 18 млн грн туристичного збору
14:41
Наступними суперницями закарпатських гандболісток будуть рівнянки
14:24
Жителька Мукачева, яка незаконно продавала бурштин на маркетплейсах, постане перед судом
14:04
Всі новини