Чим можуть зарадити закарпатцям новостворені бюро правової допомоги
З 1 вересня 2016 року на Закарпатті розпочали роботу 13 бюро правової допомоги. Бюро створені на базі ліквідованих районних управлінь юстиції та покликані стати пунктами доступу громадян до права і правосуддя.
бюро визначені Типовим положенням про бюро правової допомоги місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги, затвердженим наказом Координаційного центру з надання правової допомоги від 22.09.2016р. №181.
Так, бюро правової допомоги є самостійним відділом місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги, а основними його завданнями є:
1) правопросвітництво у територіальних громадах;
2) надання безоплатної первинної правової допомоги;
3) забезпечення доступу до безоплатної вторинної правової допомоги;
4) надання безоплатної вторинної правової допомоги (крім захисту) ;
5) забезпечення доступу до електронних сервісів Міністерства юстиції.
Крім того, бюро відповідно до покладених на нього завдань:
– розповсюджує інформацію у сфері захисту прав, свобод і законних інтересів громадян;
– здійснює прийом осіб, які звертаються до місцевого центру для отримання безоплатної первинної правової допомоги та безоплатної вторинної правової допомоги, роз’яснює положення законодавства у сфері надання безоплатної правової допомоги та порядок отримання такої допомоги;
– забезпечує реєстрацію звернень осіб про надання безоплатної правової допомоги у встановленому порядку;
– розглядає:
– звернення осіб про надання безоплатної первинної правової допомоги протягом п’яти днів з дня надходження зазначеного звернення;
– звернення суб’єктів права на безоплатну вторинну правову допомогу протягом десяти днів з дня надходження зазначеного звернення, у разі необхідності надає допомогу у складанні таких звернень;
– звернення, скарги, запити на отримання публічної інформації з питань, що належать до компетенції Бюро;
– приймає всі необхідні документи, що підтверджують належність особи до однієї з вразливих категорій осіб, визначених пунктами 1, 2, 8 – 12 частини першої та частиною другою статті 14 Закону «Про безоплатну правову допомогу», та передає їх відділу організації надання безоплатної вторинної правової допомоги та роботи з адвокатами місцевого центру для здійснення у встановленому порядку перевірки їх належності до категорій осіб, які мають право на отримання такої допомоги, та прийняття рішення про надання або відмову в наданні безоплатної вторинної правової допомоги;
– надає правову інформацію, консультації і роз’яснення з правових питань, зокрема роз’яснює порядок звернення до відповідних міжнародних судових установ чи відповідних міжнародних організацій, членом або учасником яких є Україна;
– забезпечує роботу мобільних консультаційних пунктів;
– забезпечує відвідування осіб, зокрема одиноких, похилого віку, з обмеженими фізичними можливостями за місцем їх перебування з метою надання зазначеним особам безоплатної правової допомоги;
– забезпечує розвиток мережі дистанційних пунктів доступу до безоплатної правової допомоги та їх функціонування на постійній основі;
– забезпечує складення заяв, скарг та інших документів правового характеру, у тому числі документів процесуального характеру;
– здійснює представництво інтересів осіб, визначених пунктами 1, 2, 8 – 12 частини першої та частиною другою статті 14 Закону України “Про безоплатну правову допомогу”, в судах, інших державних органах, органах місцевого самоврядування, перед іншими особами та/або складення документів процесуального характеру – згідно з наказом відповідного місцевого центру, яким працівники бюро правової допомоги уповноважені на надання безоплатної вторинної правової допомоги, та на підставі довіреності, виданої особою, яка звернулася за наданням безоплатної вторинної правової допомоги; забезпечує посвідчення зазначеної довіреності;
– забезпечує надання доступу до комп’ютерів з відповідним програмним забезпеченням, за допомогою яких особа може отримати доступ до електронних сервісів Міністерства юстиції; надає консультації, роз’яснює правила пошуку та порядок отримання відомостей із зазначених сервісів;
– виконує ряд інших функцій.
Нагадаємо, що в Закарпатській області бюро правової допомоги знаходяться за наступними адресами:
– Чопське бюро правової допомоги: м.Чоп, вул.Залізнична, 1, тел.: 0312-71-10-59;
– Перечинське бюро правової допомоги: м.Перечин, пл.Народна, 16, тел.: 03145-2-34-57;
– Великоберезнянське бюро правової допомоги: смт.Великий Березний, вул.Шевченка, 27, тел.: 03135-2-37-07;
– Берегівське бюро правової допомоги: м.Берегово, вул.Кошута, 1, тел.: 03141-4-20-01;
– Воловецьке бюро правової допомоги: смт. Воловець, вул.Пушкіна, 6, тел.: 03136-2-20-60;
– Іршавське бюро правової допомоги: м.Іршава, пл.Народна,1, тел.: 03144-2-32-80;
– Свалявське бюро правової допомоги: м.Свалява, вул.Визволення,1, тел.: 03133-2-42-29;
– Виноградівське бюро правової допомоги: м.Виноградів, пл.Миру, 3, тел.: 0314-32-64-66;
– Великобичківське бюро правової допомоги: смт. Великий Бичків, вул.Грушевського, 108, тел.: 0313-23-27-10;
– Дубівське бюро правової допомоги: смт.Дубове, вул.Гагаріна, 1, тел.: 0313-47-20-32;
– Тячівське бюро правової допомоги, м.Тячів, вул.Незалежності, 30, тел.: 0313-43-24-03;
– Міжгірське бюро правової допомоги: смт.Міжгір’я, вул.Шевченка, 97, тел.: 0313-62-30-60;
– Рахівське бюро правової допомоги: м.Рахів, вул.Миру, 1, тел.: 0313-25-51-31.
Начальник управління реєстрації нормативно-
правових актів, правової роботи та правової освіти
Головного територіального управління юстиції
у Закарпатській області Хаща В.В.
Підпишись на наш телеграм канал де кожна новина виводиться відразу після публікації. Будь першим у курсі подій.
Підписатися