Закарпатським водіям пора «перевзуватися». У скільки обходиться
На носі зима і у водіїв вкотре починається новий головний біль – потрібно змінювати колеса. У кого з минулого року вони непридатні, або хто їх немає зовсім – це нові витрати. Але на літній гумі їздити і небезпечно, і можуть оштрафувати.

Тож скільки коштує в нашому краї «перевзування» автомобіля? Для чого саме це робити? Які штрафи за порушення вимог? Це і з’ясовував «Карпатський об’єктив».
Коли змінювати колеса
Фіксованої дати, коли потрібно змінювати шини на зимові, немає. Але є чіткі вимоги до технічного стану автомобіля, а також штрафи за порушення правил безпеки на дорозі.
Тому транспортний засіб слід «перевзувати» тоді, коли середньодобова температура повітря стабільно опускається нижче +7°C восени, а навесні – коли вона перевищує +5°C. За таких умов рекомендується змінювати шини, аби безпечно їздити.
Зазвичай водії перевзувають машини починаючи з жовтня по грудень. Більшість – у листопаді, навіть якщо місяць відносно теплий. У цей час літні шини, як правило, вже втрачають свою еластичність, а дороги особливо вночі стають слизькими. Головним орієнтиром є середньодобова температура.
Юридично «перевзувати» авто не обов’язково, але на практиці потрібно, а з точки зору безпеки – навіть необхідно.
Які штрафи
Якщо вчасно не замінити гуму, можна поплатися штрафом.
Згідно зі статтею 121 Кодексу України про адміністративні правопорушення, керування авто з несправностями, з якими його експлуатація заборонена, тягне за собою штраф у розмірі 340 гривень. У разі повторного порушення протягом року – 850 гривень або можливе позбавлення права керування транспортом на строк від трьох до шести місяців.
Крім того, правоохоронці можуть тимчасово заборонити експлуатацію автівки, якщо шини не відповідають вимогам безпеки.
Що кажуть фахівці
Майстри, що займаються перевзуванням коліс, працівники СТО наполегливо радять не нехтувати заміною шин. Перед самим «перевзуванням» наполегливо радять оглянути стан шин на наявність пошкоджень. Якщо, звісно, вони вже вживані. Варто звернути передусім увагу на ступінь зносу протектора та порізи і ґулі. На непридатних, зношених… нехай і зимніх шинах, їздити також небезпечно.
«Жодні гроші світу не варті вашого життя і вашої безпеки, – каже «Карпатському об’єктиву» працівник одного з хустських автосервісів Василь Микулець («Темпосервіс»). – У ожеледицю не один водій скоїв ДТП просто через те, що вчасно не замінив гуму. На жаль, на дорогах через це гинуть як самі власники автівок, так і інші водії та навіть пішоходи. Зимова гума виготовлена з м’якшої суміші, ніж літня, вона більш пристосована до морозів. Заміна шин гарантує кращу керованість транспортним засобом, коротший гальмівний шлях. Крім того, якщо водій на літніх колесах потрапив у дорожньо-транспортну пригоду, страхові компанії можуть відмовити у будь-якій компенсації».
Також, за його словами, якщо вже дуже не подобається двічі на рік «перевзувати» автомобіль, можна купити універсальні шини з позначкою M+S (mud + snow). Це – заощаджує час і гроші на шиномонтажі… Але, в будь-якому разі, вони за технічним характеристиками поступаються повноцінним зимовим, мають гірший знос, не підходять в умовах дуже високих або навпаки дуже низьких температур.
«Літня гума має більш жорстку текстуру, – стверджує він. – Це для того, аби при контакті з розпеченим асфальтом, її покриття не стиралося швидко. Зимова гума має зовсім іншу текстуру. Вона – з рифленим і глибоким протектором. Це дозволяє експлуатувати автомобіль при низьких температурах і забезпечує в той же час добре зчеплення навіть тоді, коли дорожнє покриття вкрите шаром льоду. Якщо не змінити шини, взимку машину буде «заносити» і ризик аварій дуже високий».
Які ціни
Вартість зимової гуми дуже різна і залежить від якості (преміум, середнього чи економ класу) виробника, а також від попиту. Для вживаних шин – ще й від кількості «шипів» та залишку протектора.
«У мене ціни одні з найнижчих у регіоні. Вони залежать від розміру коліс та країни-виробника. У середньому одна шина – від 1200-1400 гривень. Мова саме про гуму. Сама робота – 125 гривень за колесо. Перевзуваю переважно легкові автомобілі та мікроавтобуси. Ціни на демисезонну гуму практично такі ж самі», – наголошує пан Василь.
Справді, ціни на шини можуть бути солідними. Наприклад, дехто гуму з Фінляндії преміум-класу продає по 4000-5500 гривень Є навіть по 6-10 тисяч одне колесо. Та якщо дозволяють статки – чому б і не дозволити собі купити такі шини!
Що кажуть водії
Ірина Ковач із Тячева вже «перевзула» автівку. Стверджує, що заплатила немалі гроші.
«Я – водій із малим стажем. Машину купила влітку. Чоловік помер, а без транспорту, як без рук, – зізнається вона. – Купила автівку тільки з літніми колесами. Заплатила по 1000 гривень за колеса плюс по 1400 гривень за гуму і 500 гривень віддала майстру за роботу. Але ще потрібно було й залити антифриз. А це – від 100 гривень за літр. Також бажано перевірити у фахівця систему гальмівних колодок, ущільнювачі, двірники, свічки запалювання, шланги та ремені. Ціни за такий сервіс різні, витрати залежать від того, в якому стані транспортний засіб і що потрібно змінювати. Я ще купила акумулятор, бо мій підводив. Заплатила 3 тисячі гривень».
Отже, підготовка автомобіля до зими – справа затратна, але вкрай необхідна. І від неї залежить безпека на дорозі не тільки водія, але й пасажирів та пішоходів.
Марина АЛДОН
Підпишись на наш телеграм канал де кожна новина виводиться відразу після публікації. Будь першим у курсі подій.
Підписатися