Реформування вищої освіти – це довготривалий процес
19 серпня в будівлі ректорату УжНУ відбулася прес-конференція, в якій взяли участь Володимир Ковтунець, заступник міністра освіти і науки України, Іштван Грежо, Уповноважений уряду Угорщини та Володимир Смоланка, ректор УжНУ.
На зустрічі розглядалися два основні питання – співпраця між Угорщиною і Україною в галузі освіти та підведення підсумків вступної кампанії 2016 року.
Володимир Ковтунець розповів, що цього року випускники показали досить низькі результати зовнішнього незалежного оцінювання (ЗНО), багато з них не досягнули навіть мінімальних балів. Зокрема, Закарпатська область цього року виявилася однією з найгірших у країні по результатам ЗНО з української мови та літератури. Але така проблема існує не тільки в Закарпатті. Проблеми і в Одеській області, і це триває роками.
«У цих областях результати нижчі ніж в середньому по всій Україні. Це пов’язано з проблемою нижчої якості середньої освіти. Якщо в Закарпатті це можна пояснити слабким вивченням української мови в угорських чи румунських школах, то в Одеській області такого пояснення немає», – наголосив заступник міністра.
Міністерство освіти і науки України ліквідувало бюрократичну та не завжди прозору схему розподілу державного замовлення, тепер вступник, який отримав право навчатися на бюджетні кошти обирає в якому університеті він це право реалізує.
Щоб вирішити регіональні проблеми зараз із народними депутатами України ведеться розмова про внесення змін до закону, тобто до формули обчислення конкурсного балу з урахуванням регіональних показників. Це називається позитивна дискримінація, тобто підтримка тих людей, які не змогли здобути якісну середню освіту. І її потрібно застосувати до випускників шкіл із іноземними мовами навчання, бо в них немає можливості вивчити українську мову і як результат, отримати якісну освіту.
Також, Володимир Ковтунець зазначив, що рівень освіти потрібно піднімати. Для цього запускається пілотний проект опорних шкіл, які покликані піднімати рівень знань школярів. По Україні створено вже 150 таких шкіл. Якщо регіон подає проект, він отримує фінансування. На жаль, в Закарпатті таких шкіл поки немає.
«По нашим даним, ми маємо на бюджетну і заочну форму 2057, за контрактом – 1792 студента. Але по сьогоднішнім даним маємо вже 3858 студентів – цифра ще зростає. В порівнянні з минулим роком 1990 студентів вступили на бюджет, 1953 контракт і це з урахуванням іноземних студентів», – повідомив Володимир Смоланка.
Іштван Грежо розповів, що в Угорщині ще триває освітня реформа, оскільки реформування вищої освіти – це досить довготривалий процес.
«Ми плануємо організувати процес передачі досвіду з реформування середньої та вищої освіти, в першу чергу електронної системи вступу до університету. Сподіваємось, що стипендіальні програми будуть працювати двосторонньо, щоб не тільки українські студенти мали змогу навчатись в Угорщині, але й угорські в Україні. Важливим є також те, що угорські та українські університети заключають договори про співпрацю, а в університеті угорського міста Ніредьгаза створено кафедру української мови», – підкреслив пан Грежо.
Вікторія КОПИНЕЦЬ
Підпишись на наш телеграм канал де кожна новина виводиться відразу після публікації. Будь першим у курсі подій.
Підписатися