Чи потрібні Ужгороду платні паркувальні автомайданчики
Питання насправді риторичне… Місто живе й розвивається: з’являються нові будинки і навіть цілі вулиці. Змін зазнає також центральна частина Ужгорода, яка й без того не дуже велика за площею. І саме тут однією з найактуальніших проблем є відсутність паркувальних майданчиків, через що страждають абсолютно всі громадяни, у тому числі водії автотранспорту.
Тож центральна частина міста – проспект Свободи (від вул. Швабської до вул. Льва Толстого), вулиці Льва Толстого, Швабська, Мукачівська, Капушанська (від пр. Свободи до вул. Льва Толстого), площі Богдана Хмельницького і Шандора Петефі з одного боку та вулиці Митна, Фединця, Духновича, Капітульна, площі Дружби народів, Корятовича, Жупанатська й Поштова, а також частина вул. Собранецької (приблизно 200–250 м у напрямку до пл. Жупанатської) з іншого боку – перетворилася на вимушені й досить часто хаотичні паркувальні майданчики, які створюють незручності і навіть спричиняють ДТП. Звичайно, такі паркування є й на інших вуличках та в провулках, що тяжіють до центру міста.
Вирішити цю ситуацію неодноразово намагалися і влада, і самі приватні підприємці, які мають тут бізнес. Але, на жаль, спроби були, а до конкретних дій справа не дійшла. За поодинокими винятками, як-от у готелів «Олд Континент» та «Атлант», котрі мають власні паркувальні майданчики.
І ось кілька днів тому Ужгород сколихнула новина про ініціативу міської влади облаштувати платний паркувальний майданчик у центральній частині міста. І все б нічого, але ужгородців обурила сама «схема» організації процесу та ціна за паркувальне місце.
Усе розпочалося з публікації 2 квітня в соціальній мережі Facebook журналіста Віталія Глаголи, у якій він написав: «Поки ви всі залишаєтеся вдома й читаєте новини про коронавірус в Ужгороді в центрі міста встановлюють знаки про платне паркування…» Обурило в цій ситуації Віталія Глаголу кілька фактів: процедура проведення тендеру, спосіб облаштування паркувальних майданчиків, відсутність відповідної публічної інформації з цього питання, ціна за одне паркомісце (15 грн/год.) тощо.
Згадану публікацію почали активно коментувати, і в підсумку того ж дня Віталій Глагола зареєстрував петицію проти «приватного» платного паркування в центрі міста, яка знайшла багато прихильників і назбирала необхідних 250 (і навіть більше) підписів за рекордні дві години. Тож тепер вона має бути розглянута відповідно до прописаної процедури.
Міська влада не забарилася з відповіддю й того ж дня опублікувала на своїй офіційній сторінці у Facebook таке повідомлення: «Як інформує департамент міського господарства Ужгородської міської ради, 22 лютого 2018 року рішенням міської ради №1002 визначено перелік майданчиків для платного паркування, у тому числі відомості про їхні місцезнаходження, загальну площу, кількість відведених місць для паркування…
30 серпня 2019 року в газеті «Закарпатські оголошення», яка виходить на території Закарпатської області… розміщено оголошення про проведення конкурсу на право надання послуг з платного паркування. Інформування про проведення конкурсу проводилося і через сайт Ужгородської міської ради…
7 жовтня 2019 проведено конкурс на право надання послуг з платного паркування на території майданчика на вул. Олександра Фединця: 133 місця – звичайні, 15 – для водіїв з інвалідністю. Підприємець Жулканич Р.В. запропонував найнижчий тариф серед інших учасників – 15 грн/год…
Наразі здійснюються підготовчі роботи:
- Наноситься завчасно, до запуску платного паркувального майданчика, розмітка. Оскільки саме зараз на вулиці відсутні машини, що дозволяє безперешкодно нанести фарбу.
- Встановлюються інформаційні стенди. Вони закриті плівкою і будуть відкриті в день запуску платного майданчика.
- Дорожні знаки, які наразі забороняють паркування, продовжують діяти до моменту встановлення на їхньому місці відповідно інших дорожніх знаків, які інформуватимуть про платне паркування.
Очікується, що платна парковка запрацює не раніше червня, до того часу проводитиметься інформаційна робота як міською радою, так і оператором, повідомляє департамент міського господарства».
Ситуація поступово почала набирати абсурдного характеру. Відреагувала і Патрульна поліція Закарпаття, адже розмітка на вулиці Фединця нанесена під знаком «Зупинка заборонена». На своїй сторінці у Facebook працівники Патрульної поліції розмістили публікацію з вимогою до міськради усунути дорожню розмітку, бо вона суперечить державним стандартам.
Так, речник Патрульної поліції Закарпаття Олександр Бодня з цього приводу зазначив: «Управління Патрульної поліції Закарпатської області направило запит щодо погодження нанесення розмітки паркувальних місць на вулицях Фединця та Берчені в Ужгороді, а також видало відповідну вимогу-припис про усунення недоліків. Наразі інспектори відділу безпеки дорожнього руху Управління Патрульної поліції чекають відповіді від відповідальних осіб Ужгородської міськради для встановлення законності нанесення розмітки».
Відтак начальниця управління майном Ужгородської міськради Наталія Полтавцева повідомила: «Схема розміщення цієї парковки, а також схема організації руху в цій частині погоджена, зокрема, з працівниками Патрульної поліції. Це звичайна процедура, це норми, необхідні погодження всі наявні. Виготовлені знаки, які, відповідно до ПДР, повинні встановлюватися й відображати правила, що там діють. Цей знак буде замінений на інший, коли почне діяти платне паркування».
І найголовніше – громада Ужгорода не скупиться коментувати та обговорювати це питання. І в соцмережах, і в живих розмовах ужгородці обурюються ситуацією. Нерідко в коментарях переважає нецензурна лексика. У першу чергу обурені ті ужгородці, які працюють у центральній частині міста й не мають можливості «нормально припаркуватися». Зокрема Олександр Шестак зазначив: «Я не проти платного паркування, але не так. Я не заробляю стільки, щоб платити по 15 грн за одну годину. Тариф має бути нормальним, бо це дуже висока ціна. Можна зробити абонентські картки або щось таке для постійних паркувальників, а для інших установити 25–50 грн за день. Це було б нормально».
Абсолютна більшість тих, хто коментує ситуацію, повідомляють, що вони за цивілізовану систему паркування, але все має робитися максимально прозоро й публічно. Крім того, на їхню думку, система паркування повинна бути гнучкою. Наприклад, ужгородець Михайло Кравчук пропонує: «Краще зробити гнучку систему – перші дві години по 5 грн, а далі по 10 усі наступні. Ті, хто приїхав у центр на ринок, за дві години куплять усе необхідне й поїдуть».
Ужгородські таксисти також занепокоєні й поки що не розуміють, чого очікувати. Так, Володимир, який часто приймає замовлення саме в центрі міста, зазначив: «Я вже не знаю, чого чекати від нашої влади. Нормальні парковки повинні бути обов’язково, але так, щоб громадський транспорт і служби таксі могли працювати. Звичайно, хотілося б мати місце на спеціальному майданчику для таксі. Як таксист я працюю офіційно, плачу податки й розраховую на безкоштовну парковку на службовій машині. Це було б правильно».
Залишається сподіватися, що після завершення карантину влада та громада міста обов’язково повернуться до розгляду цього питання і воно буде вирішене публічно, законно та з користю для всіх ужгородців.
Юрій КОПИНЕЦЬ
Підпишись на наш телеграм канал де кожна новина виводиться відразу після публікації. Будь першим у курсі подій.
Підписатися