ko.net.ua

«Сміттєва» епопея у Чопі продовжується

Складається враження, що проблеми якісної питної води (і води в принципі) та вивозу й утилізації твердих побутових відходів у місті Чопі є вічними. І в цій ситуації жителі міста фактично стали заручниками неякісних комунальних послуг.

Тож для вирішення «сміттєвого питання» на 45-й сесії Чопської міської ради, яка відбулася 27 листопада, було створено тимчасову депутатську комісію для перевірки діяльності ряду комунальних підприємств, у тому числі й КП «Чистий Чоп», котре і має займатися питанням вивозу та утилізації твердих побутових відходів. Головою комісії одноголосно обрали фахового економіста та депутата міськради Оскара Балога. Ще тоді, коментуючи цю ситуацію для «Карпатського об’єктива», він зазначив: «Тимчасова комісія буде розбиратися в цій ситуації, і на наступній сесії, сподіваюся, ми вже зможемо розставити всі крапки над «і».

Але вітоді минув практично місяць, і от що ми маємо.

По-перше, депутатська комісія так і не отримала всі необхідні документи, які просила для вивчення поточної ситуації. Голова комісії в коментарі «Карпатському об’єктиву» пояснив: «Ми не можемо вникнути в усі нюанси цього питання без відповідної документації. Але, маючи неповний перелік документів, уже бачимо процедурні порушення».
По-друге, зазвичай на останній сесії року будь-яка муніципальна рада приймає архіважливе питання – бюджет на наступний рік. У Чопі це питання тепер зависло в повітрі. А все тому, що остання сесія повинна відбутися 23 грудня за рішенням міської влади. На порядку денному мають бути два питання: «Про міський бюджет м. Чопа на 2020 рік» і традиційно питання «Різне». Депутатський корпус наголошував міській владі, що ця дата є проблемною, бо багато депутатів фізично не зможуть бути на ній присутніми і, відповідно, не буде кворуму для прийняття рішень. А отже, уся бюджетна сфера та десятки інших ключових питань життєдіяльності міста «зависнуть у повітрі» й можуть бути зірвані. Але складається враження, що сесія відбудеться за будь-яких умов і «потрібні» рішення прийматимуться за потреби «на колінах» десь у «спеціальному» кабінеті. Чи повноважні та законні будуть ці рішення? Питання риторичне.

І по-третє, створена самими депутатами тимчасова комісія тимчасово припинила «незрозумілу» діяльність КП «Чистий Чоп» до вирішення питання. На цьому також наголошував голова комісії Оскар Балог ще 27 листопада. Тому незрозумілим є документ на загальну суму 910 000 грн, розміщений за посиланням: https://dozorro.org/tender/UA-2019-11-29-000693-b?fbclid=IwAR2e2ybyw OFv20e1KFHTm6lHa6Dd7w2zZ7Biok2Z2xcYtWf_DFZyXt0cm0A# tender.
Якщо коротко, то в цьому договорі (№526 від 10 грудня) Чопська міська рада та КП «Чистий Чоп» домовляються про «Послуги з прибирання та підмітання вулиць». Це значить, що переможець тендеру – КП «Чистий Чоп» – має знову здійснювати свої обов’язки протягом усього наступного року.
Оскар Балог з цього приводу зазначив: «Для нас є незрозумілою ця сума в принципі. Ми просили сторони згаданого договору обґрунтувати її детальніше, але не отримали адекватної відповіді. У документі, зокрема, вказується перелік вулиць, на яких прибирання не проводилося, напевно, кілька років. Тому ми сумніваємося в тому, що воно буде проводитися наступного року. Та, на жаль, маємо те, що маємо.
Такий спосіб адміністрування й вирішення питань порядку денного життєдіяльності міста нам видається, м’яко кажучи, неправильним та неприпустимим. І, здається, це ще далеко не кінець історії».

Юрій КОПИНЕЦЬ