Моніторинг, на постійній основі, відбувався понад два роки. Фахівці закарпатського осередку Спілки дипломатів України проводили «дослідження людяності» на декількох ПП краю. Спілка об’єднує всіх українських дипломатів та займається наданням громадянам консультацій з консульсько-правових питань.
Генеральний консул Угорщини Йожеф Бугайла особисто відвідав ПП «Захонь» та взяв участь в урочистому врученні відзнак:
– Протягом останніх років стало звичним, з боку подорожуючих, висловлювати критику в бік прикордонних та митних служб. Однак, вона не завжди є справедливою, адже вони тільки виконують свою роботу. Саме тому сьогоднішня подія є свого роду визнанням професійності всієї команди пункту пропуску «Захонь», як прикордонників, так і митників. На підставі результатів дослідження можна ще раз переконатися в тому, що на ПП «Захонь» людяність та професіоналізм стоять на першому місці.
Відзнаку кращому пункту пропуску вручив голова закарпатського осередку Спілки дипломатів України, професор Ален Панов. Він розповів, що «Захонь» вважається одним з найбільш завантажених, як серед європейських, так і українсько-угорських ПП.
«Місія дослідження полягала у визначенні критерію людяності при здійсненні формальних процедур перетину кордону. Мова йде не про оцінку цих процедур, адже Шенгенським кодексом та внутрішнім угорським законодавством стосовно цього є чітко визначені критерії. Ми керувалися як показником кількості подорожуючих, так і розумінням прикордонників мов, тобто чи може людина звернутися з певним проханням, чи зрозуміють її – ці моменти враховувалися. Тому найменше, що можна зробити – показати суспільне та громадське визнання їхньої праці», – додав професор Панов.
Шандор Черні, полковник ПП «Захонь» подякував за відзнаку та зауважив, що нести службу ніколи не буває просто. Коли у квітні 2014 року він погодився на посаду, то отримав настанову: «Що не трапилося в Загоні, того взагалі не існує».
«І я можу цей вислів підтвердити, адже 24 години на добу тут кипить інтенсивна робота. Звісно, бувають у нас і помилки, але ми намагаємося їх виправляти. Ми намагаємося нести службу згідно чинних правил, в той самий час дотримуючись правил людяності. Якщо і з’являються певні незручності, пов’язані з очікуванням, це відбувається через те, що ми маємо максимально дотримуватись всіх вимог законодавства», – наголосив пан Шандор.
Додамо, що ПП «Захонь» минулого року перетнуло понад 3 млн осіб та 2 млн транспортних засобів. Тож він виправдовує свою славу найбільш завантаженого.
Вікторія КОПИНЕЦЬ