ko.net.ua

Ужгородський аеропорт: бути чи не бути?

Днями ужгородський аеропорт відзначає 72-річчя. Наразі він обслуговує тільки чартерні рейси. Регулярні авіаперельоти тут припинилися ще влітку минулого року.

Аби аеропорт повноцінно запрацював, йому потрібно отримати спеціальний дозвіл на виконання польотів зі Словаччиною та поновити міжурядову угоду.

Як розповів під час прес-конференції директор аеропорту Євген Гапоненко, на модернізацію летовища треба щонайменше 100 мільйонів гривень. Окрім того, диспетчери повинні пройти аудит європейського зразка.

«Проводити сертифікацію будуть спеціалісти з Європи. Це займе певний час, близько трьох місяців. Адже аеропорт – це не тільки злітна смуга та огорожа, але й складний інженерно-технічний комплекс. Усе обладнання тут з радянських часів. Воно застаріло морально й технічно. Що стосується персоналу, то два покоління авіаційних фахівців уже втрачені. Треба готувати нових», – зауважив директор.

Аеропорт – це важливий стратегічний об’єкт області. Якщо він сучасний і працюючий, то здатен підняти інвестиційну привабливість регіону. Тим паче, що Закарпаття – це туристичний край.

Євген Гапоненко наголосив на тому, що вже втрачено багато часу для розвитку летовища.

«Для успішного розвитку ужгородський аеропорту треба консолідувати всі зусилля. Наше завдання – запустити його. Адже він є одним із найперспективніших серед регіональних аеропортів країни. Але йому необхідна політична та фінансова підтримка. Для цього запрошую представників готельного бізнесу, турфірм і місцевих підприємців на зустріч, яка відбудеться в аеропорту 4 грудня о 16.00, для того, аби поділитися ідеями щодо розвитку летовища», – зазначив Євген Гапоненко.

За його підрахунками, навіть два рейси на день будуть покривати поточні витрати. Наразі ведуться ділові перемовини з низкою авіакомпаній. Швидше за все, перший рейс, який запустять, буде за напрямком Ужгород – Київ.

Христина БІКЛЯН

ВІДЕО: Дмитро МИСЬ