ko.net.ua

Закарпатці невдовзі пересуватимуться Європою на надшвидкісних потягах

Hyperloop, різновид вакуумного надшвидкісного потягу, невдовзі з’явиться і в Європі. Заплановано, зокрема, з’єднати три європейські столиці: Братиславу, Відень і Будапешт. Технологія, започаткована відомим інженером і мільярдером Ілоном Маском передбачає використовувати магістралі з вакуумних труб, по яких переміщуватимуться капсули-вагони з пасажирами на борту.

З Кошице до Братислави за 25 хвилин

Швидкісна транспортна система Hyperloop долатиме відстань 56 км з Братислави до Відня за вісім хвилин. Подорож, протяжністю 160 км з Братислави до Будапешта займе 10 хвилин. Також, хорошою новиною для закарпатців є те, що, передовсім, заплановано об’єднати Братиславу і Кошице, відстань між якими близько 400 км. Кошице – друге за величиною місто Словаччини, від Ужгорода знаходиться за якихось сто кілометрів. Тож закарпатці, особливо заробітчани, напевно, чи не найперші, кому стане в нагоді надшвидкісний потяг. Поїздка в капсулі займе 25 хвилин, в той час як на автомобілі доводиться витрачати близько 4-5 годин.

Маршрут, що сполучить Братиславу, Відень і Будапешт – перший такий маршрут у Європі, але не єдиний. За результатами конкурсу, компанія Hyperloop Transportation Technologies відібрала міста, де технологічно і економічно є можливим втілити проект побудови і запуску капсульних поїздів. До переліку потрапили: Корсика — Сардинія (451 км), Естонія — Фінляндія (90 км), Німеччина (1 991 км), Польща (415 км), Іспанія — Марокко (629 км), Нідерланди (428 км), Великобританія (2271 км).

Розробники обіцяють, що такий безрейковий «поїзд» розвиватиме швидкість до 1200 км/год. Н а початку вересня піддослідній моделі вдалося розвинути швидкість, що побила попередній рекорд експериментаторів. Поштовхова капсула досягла швидкості 355 км/год, навіть без «розгону», в самостійному русі, передає BBC. Компанія Hyperloop Transportation Technologies планує перевозити вантажі уже в 2019-му, а пасажирів – у 2021 році. До цього часу ще потрібно вирішити низку технологічних і логістичних завдань.

Чому саме Словаччина? Автомобільна, матеріалознавча і енергетична промисловість – це в першу чергу ті галузі, які необхідні для втілення проекту вакуумних поїздів у життя. Словаччина є лідером у Європі у цих галузях. Згоди з урядом цієї країни уже досягнуто, наразі розробляють розширені плани приведення проекту у виконання.

Для закарпатців такі нововведення в першу чергу дозволять економити час у дорозі. Сподіваємося, що цінова політика компанії теж не буде захмарною і новим видом транспорту зможе скористатися кожен бажаючий.

Оксана ЧОПАК