ko.net.ua

Як Закарпаття підготувалося до нового навчального року

Сьогодні, 29 серпня, в будівлі Закарпатської ОДА відбувся брифінг директора департаменту освіти Ганни Сопкової. Основною темою обговорення стала готовність освітніх закладів області до нового навчального року.

Пані Ганна розповіла, що в області функціонують 592 дошкільні навчальні заклади різних типів та форм власності. Загалом в них навчається понад 49 тисяч вихованців. Майже всі ці навчальні заклади є перевантаженими, адже на 100 розрахованих місць тут претендує 115 діток.

Варто додати, що в порівнянні з минулим роком показник знизився, адже тоді на 100 місць претендувало аж 127 діток. Цьому передусім сприяло розширення мережі дошкільних навчальних закладів. Так, протягом 2016-2017 років в Закарпатті відкрито один новий садочок на 3 групи і розрахований на 60 дітлахів. Крім того, три садочки після реконструкції, 10 навчально-виховних комплексів, створено 23 додаткові групи. Завдяки цьому ще 1154 дитини дошкільного віку мали змогу піти в садочок.

Вже 1 вересня перший дзвінок пролунає для 160 тисяч учнів у 665 загальноосвітніх навчальних закладах області. Так, вперше за шкільну парту сяде 17 тисяч 517 першокласників.

Цього року 4 школи Закарпаття зі 100 обраних шкіл по всій Україні стали учасниками експерименту «Реалізація інтегрованого підходу в початковій освіті в контексті концепції нової української школи». Загалом 216 учнів першого класу та 8 педагогів стануть першопрохідцями у реалізації нового стандарту реформи «Нова українська школа». За кошти обласного бюджету для цих восьми класів придбано пріоритетні засоби навчання на суму понад 400 тисяч гривень. Вже з 1 вересня 2018 року такі умови мають бути створені для всіх першокласників.

«Не передбачається закриття жодної школи в Закарпатській області, можливе лише призупинення функціонування закладу на певний період через відсутність контингенту учнів. Всього таких навчальних закладів 3 по всій області», – додала Ганна Сопкова.

Не оминула вона й питання інклюзивної освіти, адже воно визначено пріоритетним напрямком. 23 травня 2017 року був прийнятий Закон України « Щодо особливостей доступу осіб з особливими освітніми потребами до освітніх послуг», де інклюзивна освіта є невід’ємною складовою нової української школи. Основне її завдання – сприяти соціалізації дітей з особливими потребами, надати їм рівні можливості у здобутті відповідної освіти.  На думку ініціаторів таких змін, відтепер дитина з особливими освітніми потребами отримуватиме не «вирок», а психолого-педагогічний супровід, який сприятиме її повноцінному входженню в суспільство та підготовці до навчання в дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах.

Щодо професійно-технічної освіти, то робітничі професії у 16 професійно-технічних навчальних закладах у цьому навчальному році здобуватимуть біля 7 тисяч учнів.

Вікторія КОПИНЕЦЬ

ВІДЕО: Дмитро МИСЬ