ko.net.ua

Освітній омбудсмен та представники Хустської громади окреслили проблеми освіти та шляхи їх вирішення

До міста Хуст завітав освітній омбудсмен України Сергій Горбачов, з яким відбулася низка зустрічей. Під час спілкування з міським головою Хустської громади, паном Володимиром Кащуком, обговорили важливі питання освіти, адже Хустська громада, як і багато інших в Україні, у складний воєнний час формує освітню мережу та має багато запитань і проблем, які потребують вирішення. Працівники управління освіти також мали тривале професійне спілкування із захисником прав учасників освітнього процесу – освітнім омбудсменом.

Говорили про проблеми освіти під час воєнного стану та шляхи їхнього вирішення. Хоча для вирішення частини проблем необхідна спільна робота та прийняття рішень органами центральної влади, органів місцевого самоврядування та громадськості.

Які ж освітні проблеми потребують вирішення?

1) Організація освітнього процесу в новому навчальному році.

Більша частина закладів освіти нашого міста, які забезпечені укриттям, планує працювати в очному форматі в новому навчальному році. Але в школі є діти, які готові навчатися очно, а є ті, які бажають навчатися дистанційно. Адже учні та батьки мають право обирати формат навчання для власних дітей.

Тобто в школі має бути одночасно здійснена організація очного та дистанційного навчання.

Такий варіант ми апробували в нашій громаді в травні-червні цього року, що спричинило колосальне навантаження на вчителів. Адже організувати дистанційне навчання – не просто увімкнути камеру в класі, де здійснюється очне навчання. Це зовсім інший формат взаємодії вчителя та учня, це окремий освітній процес: онлайн-уроки з іншим часом, це комунікація учня та вчителя, перевірка знань учнів в онлайн-форматі – усе потребує окремої підготовки педагога та окремої організації такого навчання за окремим розкладом для дітей, які планують навчатися дистанційно

Є варіант створити дистанційний клас у школі на паралелі, але якщо класи навчаються за різними освітніми програмами та підручниками, цей варіант є неможливим.

Варіант створення дистанційних класів практично неможливим у невеликих школах.

Також ми зіштовхнулися з реальністю дистанційного навчання – це і коли вчора батьки написали заяву на очну форму, а за кілька днів передумали й бажають перевести дитину на дистанційне навчання або навпаки. І таких випадків чимало, але саме від кількості дітей залежить формування класів – як дистанційних, так і очних.

На думку освітнього омбудсмена, варіант змішаного навчання, коли в межах однієї паралелі класів, частина навчається очно, а частина – дистанційно, можливий. Але для його реалізації потрібно розробити механізм та передбачити певні зміни в нормативних документах. Це завдання Міністерства освіти і науки. Але поки що таких документів немає – і ми дуже чекаємо на їх появу.

2) Оплата праці вчителів, які працюють водночас і очно, і дистанційно.

Поки нормативними документами не передбачено таку оплату.

3) Оплата праці під час дистанційного навчання педпрацівників груп продовженого дня, курсів, факультативів, гуртків тощо.

4) Проблеми формування мережі закладів освіти (ліцей, гімназія, початкова школа тощо).

Сьогодні ці та багато інших питань лягають на плечі органів місцевого самоврядування, директорів закладів освіти та педагогів, які стали заручниками обставин.

Освітній омбудсмен запевнив, що обов’язково порушить ці та інші питання, щоб допомогти громадам вирішити проблеми надання якісної освіти, зокрема тим, хто знаходиться за кордоном, і забезпечити оплату праці педагогічним працівникам закладів освіти.

Сподіваємося на співпрацю й надалі.

Про це інформує Олеся Калинич, Начальник управління освіти, релігій та у справах національностей Хустської міської ради.