92886
14:30 16.102019

«Нульовий» облавтодор та тотальні ями: в Закарпатській ОДА обговорили стан автошляхів краю. ФОТО

Життя 8393

У середу, 16 жовтня, в Закарпатській ОДА відбулася масштабна нарада під головуванням Ігоря Бондаренка щодо питань ремонту, будівництва та утримання автомобільних доріг області.

У ній взяли участь близько пів сотні представників підприємств, причетних до оформлення проектно-кошторисної документації, будівництва, ремонту та експлуатації доріг, органів місцевого самоврядування, різних рівнів влади та правоохоронних органів.

Присутніми були також голова облради Михайло Рівіс, голова постійної комісії з питань розвитку бізнесу, виробничої інфраструктури, банківської діяльності та інвестицій облради Андрій Андріїв.

Мета заходу – обговорити стан автошляхів краю, як проводиться контроль за використанням бюджетних коштів, проблеми шляхового господарства області та намітити вектори покращення ситуації.

Насамперед очільник краю наголосив на тому, що нарада обумовлена вкрай незадовільним станом мережі автомобільних доріг загального користування у Закарпатській області, як державного, так і місцевого значення, та пошуком шляхів запобігання подальшому зростанню обсягів їх руйнування.

– На глибокий і всебічний аналіз ситуації, що склалася в дорожній галузі краю, особливо не було, та й інформація, надана керівниками підприємств галузі, – дуже розмита, обережна і поверхнева, – зазначив Ігор Бондаренко. – Спостерігалось відверте намагання не загострювати увагу на і так не дуже гарному стані справ, головним чином посилаючись на катастрофічну нестачу коштів. А про те, як ефективно були використані наявні ресурси – майже нічого. Утім, навіть з інформації, яка базується на ряді документів, що знаходяться у відкритому доступі, неозброєним оком видно, що галузь шляхового господарства області потребує докорінних змін в напрямку системної оптимізації використання бюджетних коштів на ремонтно-будівельні роботи, визначення пріоритетних напрямків робіт, тотального контролю за ходом і прийманням ремонтно-будівельних робіт, контролем їх якості та експлуатацією автошляхів області як з боку контролюючих і правоохоронних структур, так і з боку громадськості.

Відтак до слова запросили директора департаменту інфраструктури облдержадміністрації Едуард Маляр. Посадовець, під час своєї доповіді, охарактеризував стан доріг області, а також наголосив на тому, що усе в такому плачевному стані через недостатнє фінансування, що не дозволяє проводити будівництво, реконструкцію, капітальний та поточний середній ремонт мережі доріг області в необхідних обсягах з доведенням термінів експлуатації дорожнього покриття до міжремонтних строків.

– Необхідно забезпечити збільшення обсягу фінансування з державного бюджету на будівництво, реконструкцію, капітальний та поточний середній ремонт автомобільних доріг загального користування місцевого значення Закарпатської області на 2020 рік понад 2 млрд гривень. Також варто контролювати великогабаритний транспорт, який нещадно нищить автошляхи краю, – наголосив Едуард Маляр.

У свою чергу начальник служби автодоріг у Закарпатській області Михайло Попович, розповів, що до 2018 року на балансі підприємства знаходилися усі автомобільні дороги державного і місцевого значення, а це загалом – 3348 км, а також 1348 мостів. А ось головна причина поганого стану доріг, на думку очільника облавтодору, – систематичне недофінансування.

Щоправда Михайло Рівіс зазначив, що у 2015 році закарпатський облавтодор працював найкраще з усіх областей України, не мав боргів ані з виплати зарплати, ані ПДВ. Нині ситуація катастрофічна. За 4 роки це підприємство має 17 млн грн боргів по ПДВ. Михайло Михайлович відверто сказав, що потрібно змінювати керівництво, яке за останні роки розпорошувало державні кошти, і як результат, жодного кілометра доріг на сьогодні не здано в експлуатацію.

Тривала нарада досить довго і кожен бажаючий мав нагоду висловити свою думку. Як наголосив на завершення заходу очільник ОДА, Закарпаттю необхідна Програма розвитку дорожньої мережі регіону в партнерстві з центральними органами влади з підключенням до національної дорожньої мережі, проектування, фінансування та з урахуванням перспективи розвитку міжнародних транспортних коридорів.

Адже якісні дороги – це не мрія, а реальність.

Христина БІКЛЯН

telega
Підписуйся на наш телеграм канал!

Підпишись на наш телеграм канал де кожна новина виводиться відразу після публікації. Будь першим у курсі подій.

Підписатися
Слідкуйте за нами у соцмережах
Новини
З нагоди національного свята Товариство угорської культури Закарпаття організувало в Берегові прем’єрний показ фільму
17:05
Фінал ІІ (міського) етапу футзальних змагань «Пліч-о-пліч всеукраїнські шкільні ліги» в Ужгороді
16:39
«Чути дітей»: у Скансені відкрили виставку дитячих історій про життя під час війни
16:22
Спілка закарпатських угорських багатодітних родин підбила підсумки творчого конкурсу
16:09
Під час профілактичних заходів серед водіїв мототранспорту на Закарпатті зафіксовано ряд порушень
15:55
У селі Бодалово відзначили річницю Угорської революції та визвольної боротьби 1848–1849 років
15:40
У Міжгір’ї розкрили угон автомобіля
15:26
До місцевих бюджетів Закарпаття перераховано понад 1,3 млрд гривень податків
15:15
У Мукачеві провели чемпіонат міста з шахів серед жінок
14:58
У Мукачеві у затриманого наркоторговця вилучено понад 200 доз «товару»
14:47
Всі новини