60690
17:12 30.072018

Хто директору миліший? Або Призначення вчителя за власним вибором

Життя 3124

Навчання в школі – один із найважливіших етапів життя та досвіду людини. Особливими для кожного є початкові класи та перша вчителька. Саме від цього педагога, його ставлення до учнів, мікроклімату в класі в основному залежить перше враження дитини від навчання. Тому батьки ретельно добирають школу й самого вчителя. Зазвичай спілкуються з іншими батьками, які вже мали досвід навчання в педагога, цікавляться в дітей, які були його учнями. Але й подальше навчання в закладі освіти є надзвичайно важливим.

Головне, на що зверталася увага під час підбору вчителів для школи до глобальних змін в освіті, була освіта. Педагогічного працівника затверджувало на посаді управління/відділ освіти міста чи району. Тоді керівник управління недосконало знав інформацію про вчителя. Траплялося й таке, що кваліфікованому педагогу відмовляли або він продовжував перебувати в «черзі» на посаду, оскільки це місце було «обіцяне» або його пригледіли для родича чи знайомого. Тепер у зв’язку з масштабними змінами в освіті, стартом «нової української школи» вчителів на їхні посади прийматиме сам директор закладу. Міністерство освіти дає таке роз᾿яснення: «Добір, призначення на посаду та звільнення з посади педагогічних працівників, у тому числі керівних кадрів, державних і комунальних загальноосвітніх навчальних закладів було вилучено з переліку повноважень Ради Міністрів АРК, місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування в галузі загальної середньої освіти (частина 3 статті 37 Закону «Про загальну середню освіту»). З моменту набрання чинності Законом «Про освіту» оголошувати конкурси на вакантні посади педагогічних та інших працівників повинен директор. Він же може призначати та звільняти їх з посад». І це цілком правильно. Адже хто, як не директор, має знати, які саме педагогічні працівники йому потрібні, з якими йому та іншим колегам буде комфортно працювати під час навчального процесу. Звісно, керівник звертатиме увагу не тільки на перелік необхідних документів, а й на риси характеру, що виявлятимуться під час співбесіди. Також директор зможе вирішити, на який період скласти контракт з майбутнім працівником.

Та самого керівника школи обиратимуть виключно на конкурсній основі. У МОН зазначають, що конкурс директорів має проводитися для посад, які стали вакантними після набрання чинності новим законом. Тобто звільняти тих, хто зараз працює, і набирати нових ніхто не буде, а положення про конкурс на посаду керівника закладу загальної середньої освіти розробляє та затверджує засновник на підставі типового положення (розробляється), затвердженого МОН.

Загалом коло повноважень директорів закладів освіти розширили, відповідно в цих працівників з᾿явилося й більше «головного болю», але вони та інші вчителі раді, що з управлінь і департаменту освіти зняли повноваження на проведення перевірок, а також атестації самих закладів. «Атестація закладів освіти вже не належить до повноважень відповідних органів управління й не існує як форма державного нагляду (контролю) чи інструмент забезпечення якості освіти. Відповідно, проведення атестації є безпідставним, і правові наслідки її здійснення відсутні», – пише чорним по білому Міністерство освіти і науки України.

Цікаво, що саме керівництво школи має забезпечити функціонування внутрішньої системи оцінки якості освіти. Це також стосується й академічної доброчесності, про яку йдеться в нещодавно прийнятому Законі «Про освіту». Це поняття для нас ще трохи «свіже», але на один із пунктів у переліку доброчесності є давно відома й прийнята практика – хабарництво. До слова, дотримання правил академічної доброчесності має бути як з боку педагогічного, науково-педагогічного та наукового працівника, так і здобувача освіти й інших учасників навчального процесу. Тож частини 7 та 8 статті 42 закону дозволяють закладам освіти вже визначати конкретні види академічної відповідальності за конкретні порушення академічної доброчесності, а також затвердити порядок установлення фактів порушення академічної доброчесності. Це все можна зробити через зміни до внутрішнього положення.

І це далеко не всі нововведення, що чекатимуть на директорів, учителів та учнів у «новій українській школі». Уже й на батьків, учасників освітнього процесу, покладено більше завдань і вимог.

Та вересень ще далеко, тому приємного вам літнього відпочинку перед новим навчальним роком у «новій українській школі».

Софія ПЕКАРОВИЧ

 

telega
Підписуйся на наш телеграм канал!

Підпишись на наш телеграм канал де кожна новина виводиться відразу після публікації. Будь першим у курсі подій.

Підписатися
Слідкуйте за нами у соцмережах