60147
13:50 18.072018

Крок до легалізації: Верховна Рада підтримала два законопроекти про розмитнення автомобілів на єврономерах

Життя 3232

Протягом трьох днів у середмісті столиці пристрасті вирували не на жарт. Водії «євроблях» фактично паралізували урядовий квартал. За різними підрахунками, від двох до чотирьох тисяч власників авто на іноземній реєстрації з усієї країни влаштували облогу нардепам.

Вимоги мітингувальників були чіткими: вони протестуватимуть, доки парламентарі не дозволять розмитнювати їхні авто дешевше. І навіть подали в суд позов проти уряду, який дав поліцейським можливість перевіряти законність перебування «євроблях» в Україні.

Натиск, схоже, спрацював. Бо просто останнього дня перед канікулами нардепи в першому читанні проголосували за два компромісні законопроекти.

Під час засідання увага всього натовпу урядового кварталу була прикута до аудіотрансляції з парламенту. Останнього сесійного дня парламентарі виявилися на диво мобілізованими та налаштованими на роботу: година запитань до уряду, розгляд законопроектів. Серед іншого два найважливіші – законопроекти № 8487 та № 8488.

За проект закону № 8487 щодо зниження вартості розмитнення автомобілів на єврономерах у першому читанні проголосувало 265 народних депутатів. За законопроект № 8488, що передбачає внесення змін до Митного кодексу та деяких законодавчих актів щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України, віддали свої голоси 256 нардепів.

Документи розроблені Комітетом Верховної Ради з питань податкової політики для врегулювання ситуації з автомобілями на єврономерах.

Зокрема ухвалені законопроекти передбачають, що базові ставки акцизного податку будуть такими: для авто з бензиновим двигуном – 50 євро, для авто на дизелі – 75 євро. При цьому розмір акцизу дорівнюватиме базовій ставці, помноженій на коефіцієнт двигуна й коефіцієнт віку.

Ставка = Ставка базова х К двигун х К вік.

Перший пропонується розраховувати за такою формулою: об’єм двигуна розділити на 1000. Коефіцієнт віку: кількість повних календарних років.

Тож, скажімо, за п’ятирічний легковик на бензині з двигуном у два літри доведеться сплатити 500 євро мита.

«Розраховані за новим принципом акцизи будуть значно меншими, ніж чинні, а різниця в розмірі ставок для різних за обсягом двигунів авто не стане суттєвою. При цьому акцизний податок на старі авто, звичайно, буде вищим за рахунок збільшення на віковий коефіцієнт, що стимулюватиме українців купувати новіші авто», – розповіла колишня голова профільного комітету Ніна Южаніна.

Крім того, підтримані за основу законопроекти передбачають внесення змін до Митного кодексу та деяких законодавчих актів щодо ввезення транспортних засобів в Україну й посилюють відповідальність за порушення митних правил.

Зокрема збільшуються штрафи за:

– порушення строків переміщення автомобілів у режимі транзиту. Сьогодні за перевищення строку більш ніж на 10 діб штраф становить 8500 гривень. Пропонується встановити штраф за перевищення строку від 10 до 20 діб – 8500 гривень, від 20 до 30 діб – 85 тисяч гривень, більш ніж на 30 діб, а також за втрату чи розкомплектування транспортних засобів – 170 тисяч гривень або їх конфіскацію за рішенням суду;

– порушення строків переміщення автомобілів для особистого користування та комерційного призначення в режимі тимчасового ввезення. Сьогодні за перевищення строку більш ніж на 10 діб штраф становить 17 тисяч гривень. Пропонується встановити штраф за перевищення строку від 10 до 20 діб – 17 тисяч гривень, від 20 до 30 діб – 85 тисяч гривень, більш ніж на 30 діб, а також за втрату чи розкомплектування авто – 170 тисяч гривень або їх конфіскацію за рішенням суду.

Крім того, каратимуть і тих, хто продає авто з єврономерами або надає в користування чи розпорядження особі, яка не ввозила це авто до України, а також за використання таких автівок для підприємницької діяльності та/або отримання доходів. Наприклад, якщо ви будете користуватися автівкою на єврономерах як таксі, то можна позбутися водійського посвідчення на рік.

Тож за обидва ці законопроекти парламентарі проголосували в першому читанні. На що мітингувальники відреагували радісним шквалом емоцій. Кажуть, це перший крок до легалізації. Також заявили, що будуть дотискати нардепів, аби вони підправили законопроекти до другого читання.

Нагадаємо, наступна, 9-та, сесія Верховної Ради відкриється 4 вересня. А поки Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман запевнив водіїв на «євробляхах», що «жодних репресій проти них не буде». Принаймні до прийняття відповідних законів.

– Я почув позицію. Жодних репресій бути не може. Я в цьому глибоко переконаний. І тому сьогодні проведу розмову і з Національною поліцією, і з ким необхідно, щоб до врегулювання в законодавчому порядку ніхто не кошмарив людей у цьому питанні, – заявив він.

Тож поки що питання вдалося відкласти до осені. А яке продовження отримає старт цих законопроектів, покаже час.

Христина БІКЛЯН

 

 

telega
Підписуйся на наш телеграм канал!

Підпишись на наш телеграм канал де кожна новина виводиться відразу після публікації. Будь першим у курсі подій.

Підписатися
Слідкуйте за нами у соцмережах
Новини
McDonald’s планує відкрити заклади як в Ужгороді, так і в Мукачеві
17:31
На об’їзній Ужгорода ДТП
17:11
У Мукачеві пройшов фінал Шкільної ліги з футзалу «Пліч-о-пліч»
16:52
Мукачівські поліцейські затримали зловмисника за підозрою у спричиненні тяжких тілесних ушкоджень своїй колишній дружині
16:43
Минулої доби закарпатські надзвичайники вели запеклу боротьбу із екопожежами
16:39
Мукачівська окружна прокуратура прагне повернути державі понад 90 га земель лісового фонду – до суду заявлено позов
16:22
Парламентарі пропонують тотальне стеження за українцями. Що думають закарпатці
16:02
Підписано меморандум про співпрацю між міською організацією Товариства Червоного Хреста України та Ужгородською міською радою
15:55
Приватний поїзд «Прага — Чоп» сьогодні здійснив свій перший рейс
15:04
Скільки коштують на Закарпатті пасхальні кошики
14:28
Всі новини