36171
15:35 6.072017

Як і де придбати товар, аби бути на коні?

Життя 4167

Тепер на кожному кроці стільки одягу і взуття, що хоч греблю гати. Були би гроші. Потрібний товар можна придбати на ринку, в магазині, через Інтернет, замовити по каталогу. Часто буває, що одна й та ж річ у різних місцях коштує вдвічі, а то і тричі дорожче. Аби зекономити, люди вдаються до різних видів купівлі, ведуться на звабливі пропозиції. Добре, коли пощастить і покупець задоволений якістю товару, ще й гроші заощадив. А буває, що довірливі особи стають жертвами шахраїв. Розглянемо декілька типових випадків.

L_C_x4x5c7zj

Продати чи «втюхати»?

Зазвичай я купую одяг та взуття в магазинах. Там можна приміряти, подивитись у дзеркало, як сидить сукня, чи личить колір, почути думку продавця, відвідувачів. Так, у магазинах дорожче, але результат цього вартував. Чому слово «вартував» вжито в минулому часі? Під час останніх візитів поведінка продавців страшенно роздратувала мене – вони нахабно хотіли «втюхати» мені товар.

Зайшла з подругою в один магазин одягу в центрі Ужгорода. Нещодавно вона придбала тут елегантний плащ за 200 грн. До розпродажу коштував 850 грн. Колір теракот їй личить. Одним словом, покупка вдала. Продавець сказала, що залишився ще один, на мене буде якраз. Я приміряла, застібнула, але плащ був не мого розміру. Вона навіть не дала можливість зняти його із себе. Хвалила і хвалила, казала, що 200 грн – це не гроші, якщо затісний, то не треба його застібати. Я ледве вивільнилася від того психологічного тиску. У цей же час у відділі магазину була ще одна жінка, вона хотіла придбати літню блузу і штани. Завдяки наполегливості господині торгової точки переміряла чималу частину наявного одягу. Жінка говорила, що почувається в ньому некомфортно, але продавець не відступала: вас молодить, ціна хороша. Зрештою жінка придбала білі штани і бежеву блузу.

В одному з відділів магазину продавець сиділа і нудьгувала. Я запитала ціну квітчастої сукні. «850», – почула відповідь. Кажу, що це дорого. Жінка зауважила, що розуміє нинішню ситуацію людей, тому зробить знижку. Я приміряла сукню, фасон і довжина не мої. «Це хороша тканина, підріжете знизу, вшиєте. Віддам за 800. Беріть, бо потім будете шкодувати», – наполягала. Коли почула відмову, обурилася: «Не знаєте, що таке турецька якість».

Знайома Віолетта розповіла, як два роки тому придбала три пари взуття за акційною ціною. Хоснує тільки одну, а дві досі лежать у коробках, бо непрактичні – дуже тонкі й високі підбори.

Продавчиня Галина торгує одягом 15 років. Розповіла, що з повагою ставиться до кожного відвідувача магазину, приділяє йому максимум уваги, допомагає вибрати вбрання, яким би людина була задоволена, тому має постійних клієнтів, робить їм знижку. «У роботі керуюся правилом: в особі продавця покупець має бачити порадника, друга», – зауважила. А ось Світлана зізналася, що хазяйка платить їй відсотки від реалізованого товару, тому мусить «тиснути» на покупців. «Останнім часом відвідувачів магазину поменшало, тому й виторг малий. Товар, який довго залежується або має дефект, продаємо зі знижкою. Люди ведуться на акції», – каже.

Товар по Інтернету – це кіт у мішку

Чимало моїх знайомих купують товар по Інтернету. Наслухалася різних історій, суть яких: пощастило – не пощастило. Станіслав придбав фірмові джинси за вигідною ціною. Зрадів, але після першого прання зрозумів, що товар низької якості. «Телефонував, скаржився, мені сказали, що річ якісна, просто я неправильно її виправ. Зрозумів, що нічого не доб’юся, а час та здоров’я потрачу», – зізнався чоловік.

Ірина зауважила, що товар по Інтернету – це кіт у мішку. «Замовила дві ковдри в подарунок. На одній з них була пляма. Я зателефонувала продавцю, але він сказав, що відправив нормальний товар, а за те, що з ним сталося під час транспортування, не відповідає. Одним словом, умив руки, а ти собі голову масти. Довелося самій виводити ту пляму», – розповіла свою історію мукачівка.

Сергій з Хуста часто купує товар по Інтернету, зокрема й побутову та офісну техніку, але ще жодного разу не потрапив на гачок шахраїв. «Потрібно бути обачним і довіряти перевіреним ресурсам», – радить.

На секонди треба мати час і терпіння

Багато закарпатців купують речі в секонд-хендах. Хоча тих секондів плодиться, як мишей у полі, але в них завжди повно люду. Ужгородка Вікторія поділилася досвідом, як вигідно купити добротні речі, які одягали-взували європейці. «В Ужгороді є багато магазинів вживаного одягу. У різні дні різні ціни. Аби зробити вдалу покупку, треба мати час і терпіння. Бувало, що протягом двох-трьох тижнів нічого не могла купити. А ось нещодавно придбала собі три пари добротного шкіряного взуття всього за 160 грн. Це сандалі, класичні туфлі та коричневі демісезонні чоботи. Такі бачила в однієї американської кінозірки. Чоловікові купила фірмові туфлі за 250 грн, доньці – кросівки за сотню. Мамі придбала сумку і шарф, але їй не сподобалися. У магазин назад не прийняли».

Перечинка Надія зауважує, що нині секонди виручають людей. «Новий одяг дорогий. Нормальна річ коштує щонайменше півсотні. А на 500 грн європейського цуря можна накупувати три сумки. Правда, треба його добре випрати, провітрити».

Аби не пошитися в дурні й не стати жертвою шахраїв

Щодо роз’яснення згаданих ситуацій редакція газети «Карпатського об’єктива» звернулася до начальника інспекції з питань захисту прав споживачів у Закарпатській області Анатолія Рижикова. «Щоб не стати жертвою шахраїв при купівлі товару по Інтернету, необхідно брати до уваги наявність адреси здійснення діяльності суб’єкта господарювання та його найменування. Також застерігаємо вас не користуватися сумнівними сайтами, створеними декілька днів тому. Одночасно не зайвим буде звернути увагу на рекомендації інших користувачів мереж щодо купівлі товару саме в цьому в інтернет-магазині.

Споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням. Споживач має право на обмін товару належної якості протягом 14 днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем.

Обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром.

Згідно зі ст. 9 п. 3 Закону України «Про захист прав споживачів», при розірванні договору купівлі-продажу розрахунки зі споживачем провадяться, виходячи з вартості товару на час його купівлі. Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів. Акцентуємо увагу, що це можна зробити за наявності найменування суб’єкта господарювання та адреси здійснення діяльності. Обміну підлягає товар належної якості, що не використовувався».

Отож бажаємо вдалих покупок…

Тетяна ГРИЦИЩУК

telega
Підписуйся на наш телеграм канал!

Підпишись на наш телеграм канал де кожна новина виводиться відразу після публікації. Будь першим у курсі подій.

Підписатися
Слідкуйте за нами у соцмережах